Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

17 ANI DE 112 ÎN ROMÂNIA. Harghita, al treilea județ din țară cu cele mai multe apeluri non-urgente

  În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, număr comun celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervențiile agențiilor specializate (Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și salvatori montani). În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) a fost înființat în urmă cu 17 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

 

Îmbunătățirea calității serviciilor oferite cetățenilor și agențiilor de intervenție reprezintă pentru STS o prioritate permanentă.

În anul 2020, peste 60% dintre apelurile înregistrate la Centrul unic pentru apeluri de urgență Harghita nu au fost urgențe. Este vorba despre 67.453 de apeluri, dintre acestea peste 7.900 fiind efectuate de o singură persoană care a sunat la 112 în mod abuziv.

Numărul total al apelurilor în anul 2020 în județul Harghita a fost de 111.996, iar dintre acestea 67.453 de apeluri (60,23%) au fost non-urgențe în care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont). În 26.389 de cazuri apelanții nu au comunicat cu operatorii, iar în alte 14.730 apelanții au adus injurii.

Referitor la cel mai mare număr de apeluri non-urgente efectuate de aceeași persoană, un cetățean din județul Harghita a apelat Serviciul de urgență în mod abuziv de 7.936 de ori, în anul 2020, de cele mai multe ori fără a le comunica operatorilor 112 nicio informație sau adresându-le cuvinte jignitoare.

De asemenea, din cele 67.453 de apeluri urgente înregistrate anul trecut în acest județ, au fost transferate către agențiile specializate de intervenție, după cum urmează:

Agenție specializată de intervenție Procent apeluri transferate
Ambulanță 54,86%
Poliție 16,01%
ISU-SMURD 24,53%

La nivel național, numărul unic de urgență 112 este apelat, de la an la an, tot mai responsabil, în cele mai multe județe ale țării, peste jumătate dintre apeluri fiind urgențe reale pentru care era necesară intervenția agențiilor specializate. În anul 2020 s-a înregistrat cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

Anul Numărul total al apelurilor Apeluri urgente Apeluri non-urgente
2020 10.234.595 56,71% 43,29%
2019 11.301.881 51,91% 48,08%
2018 12.735.836 45,14% 54,86%
2017 13.711.362 44,83% 55,17%
2016 14.600.440 41,43% 58,57%

 Apelurile recepționate în cele 12 luni ale anului trecut, la nivel național, au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează:

Agenție specializată de intervenție Procent apeluri transferate
Ambulanță 53%
Poliție 22,99%
ISU-SMURD 19,32%
Jandarmerie 4,1%
alte agenții 0,59%

În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puține în jurul orelor 03:00. În data de 02 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgențe (21.561 de apeluri).

Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit 458.370 apeluri pe problematica noului coronavirus.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *