Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
reclamatie

ANAF continuă implementarea măsurilor de protecție a angajaților și contribuabililor

Agenția Națională de Administrare Fiscală recomandă contribuabililor, și în perioada decretării stării de alertă, interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale, pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăți de limitare a răspândirii infectării cu noul Coronavirus.

Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementării măsurilor de protecție a contribuabililor și a angajaților, care sunt în totală concordanță cu recomandările specialiștilor în sănătate publică și normele generale de apărare împotriva infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2.

Măsurile adoptate sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfășurarea activității în bune condiții, pentru toți cei implicați:

  • se vor prelucra, și în perioada stării de alertă, informațiile și măsurile de protecție pentru prevenirea infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toții angajații;
  • angajații vor purta, în mod obligatoriu, măști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
  • sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
  • temperatura angajaților va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru;
  • sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală și dispensere cu substanțe dezinfectante;
  • punctele de acces în unitățile fiscale sunt dotate cu măști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor;
  • spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
  • se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieșirea din incinta unităților fiscale și pentru limitarea numărului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintă;
  • toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare;
  • se va asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri, orientate față-spate sau spate-spate;
  • se va efectua săptămânal nebulizarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului;
  • se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, iar procesul de dotare a angajaților cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfășoară activități la distanță;
  • la intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF;
  • se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF;
  • procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacității de furnizare online a serviciilor ANAF;
  • vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
  • ghișeele/casieriile vor fi protejate cu plăci de plexiglas;
  • vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabilor;
  • este limitat, și pe perioada stării de alertă, accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane.

 

Pentru gestionarea prevenirii răspândirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi măsuri sau vor fi menținute cele existente, în funcție de evoluția situației, care este monitorizată permanent.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *