Cand este recomandata schimbarea anvelopelor? Care sunt cele mai potrivite anvelope pentru masina dumneavoastra?

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Fiecare sofer isi doreste sa aiba parte de siguranta la volan, indiferent ca este singur in masina sau insotit de familie ori prieteni. Siguranta la volan in orice anotimp presupune sa dispuneti de anvelope umflate, echilibrate, care se comporta foarte bine in orice conditii, fie ca este vorba de ploaie, polei sau viraje. Este recomandat sa va inspectati in mod regulat anvelopele pentru a identifica la timp semnele de uzura si pentru a interveni cu reparatiile necesare sau pentru a inlocui anvelopele uzate.

Iata care sunt semnele cele mai importante care va arata ca a sosit timpul sa va inlocuiti anvelopele:

Profilul de pe banda de rulare este consumat (uzat)

Modelul canelurilor de pe suprafata oricarui tip de anvelopa poarta denumirea de banda de rulare si joaca un rol critic pentru siguranta soferului la volan. Atunci cand calatoriti cu masina, anvelopele intra in contact cu tot felul de substante, inclusiv gazoase, lichide si solide. Pe parcursul anului, anvelopele interactioneaza cu aerul, apa, gheata si zapada si fiecare element influenteaza tractiunea anvelopelor. Intervine aici banda de rulare, care compenseaza aceasta problema. Mai precis, toate substantele mentionate circula prin banda de rulare si sunt directionate cat mai departe de anvelope, permitand corpului anvelopei sa isi mentina contactul cu drumul. Totusi, fiecare substanta circula in mod diferit. De exemplu, substantele lichide si solide au nevoie de mai mult timp pentru a circula pe banda de rulare. Asta inseamna ca anvelopele care prezinta o banda de rulare uzata sunt mult mai expuse riscului de a hidroplana, ceea ce reprezinta un mare pericol pentru toti participantii la trafic. De asemenea, o banda de rulare in forma excelenta va va oferi siguranta de care aveti nevoie atunci cand franati, ajutand masina sa se opreasca la timp si intr-un mod controlat. Adancimea minima legala a profilului anvelopei este de 1,6 mm, insa specialistii recomanda sa va inlocuiti anvelopele cu mult inainte ca acestea sa atinga minimul legal. Daca observati ca banda de rulare a anvelopelor este foarte uzata, va puteti face o programare pentru a va inspecta anvelopele si pentru a decide mai usor daca este sau nu timpul sa le inlocuiti.

Observati fisuri sau crapaturi pe suprafata anvelopelor

Toate tipurile de anvelope sunt fabricate din cauciuc si, la fel ca toate produsele din cauciuc, isi pierd elasticitatea pe parcursul timpului. Pe masura ce anvelopele isi pierd elasticitatea, sunt mult mai predispuse la aparitia fisurilor si crapaturilor, de aceea este important sa va inspectati anvelopele in mod regulat. Fisurile pot sa apara pe orice parte a anvelopei, inclusiv pe flanc si in acele zone care nu ating niciodata drumul. Inspectati cu atentie anvelopele, deoarece fisurile si crapaturile pot fi foarte periculoase. Acestea expun structura de baza a anvelopelor, facandu-le vulnerabile la eroziune, care poate duce in cele din urma la o explozie. Daca veti pierde o anvelopa in timp ce sofati cu viteza, veti pierde rapid controlul asupra masinii, iar riscul unui accident este foarte mare. Pentru a evita acest pericol, monitorizati-va anvelopele si prezentati-va la un service daca ati depistat semne de uzura, fisuri sau crapaturi. Daca este necesar sa va inlocuiti anvelopele, accesati https://www.radburg.ro/anvelope-vara/ pentru a va echipa vehiculul rapid si usor cu anvelope de vara.

Anvelopele prezinta umflaturi sau bule

La fel ca in cazul fisurilor si crapaturilor, umflaturile sau bulele prezente pe suprafata anvelopelor indica o urgenta iminenta. De obicei, bulele sau umflaturile sunt cauzate de aerul care iese dintr-o gaura, taietura sau ruptura a camerei de ermetizare a anvelopei. Rupturile se produc adesea din cauza impactului – poate ca ati trecut peste o bordura sau o groapa. Pe moment, cu siguranta ati simtit impactul, insa majoritatea soferilor trec cu vederea aceste impacturi, gandindu-se ca anvelopele rezista. Este adevarat, anvelopele rezista, dar pana la un anumit punct. La un moment dat, structura metalica a anvelopei devine din ce in ce mai deteriorata si exista tot mai multe sanse ca anvelopa sa se deformeze sau la un soc mai mare sa si explodeze. Prezentati-va cat mai rapid cu masina la un service daca observati ca anvelopele au o suprafata neuniforma.

Anvelope de vara sau anvelope pentru toate anotimpurile?

Daca ati ajuns la concluzia ca anvelopele nu mai pot fi reparate, ci necesita sa fie inlocuite, atunci aveti la dispozitie doua tipuri principale de anvelope pentru sezonul cald si anume: anvelopele de vara si anvelopele pentru toate anotimpurile. Trecerea la anvelopele de vara se recomanda a se efectua atunci cand timp de 7-10 nopti, temperaturile se mentin la peste 7 grade Celsius. Anvelopele pentru toate anotimpurile asigura performante acceptabile atat in conditii umede, cat si uscate. Proiectate pentru soferii care circula pe drumuri obisnuite, anvelopele pentru toate anotimpurile au o adancime moderata a benzii de rulare, iar compusii de cauciuc asigura acelasi numar de km ca si in cazul anvelopelor de vara, care prezinta o adancime mai mica a profilului.

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt disponibile intr-o varietate de tipuri, modele, dimensiuni, capacitati de incarcare si cote de viteza, pentru a fi utilizate in cazul a cat mai multor vehicule, de la masini economice la sedanuri, minivan si camionete. In general, anvelopele pentru toate anotimpurile ofera confortul, manevrabilitatea si performanta de care au nevoie toti soferii. In schimb, anvelopele de vara sunt potrivite pentru vehiculele de inalta performanta si sunt proiectate pentru a asigura viteza si agilitate. Astfel, ofera o capacitate sporita de raspuns si de franare. Performanta anvelopelor de vara se datoreaza, de obicei, modelului specializat al benzii de rulare si compusilor de cauciuc care asigura o precizie imbunatatita pe drum. Modelul benzii de rulare al anvelopelor de vara prezinta mai putine caneluri, ceea ce inseamna ca o mai mare suprafata a anvelopei intra in contact cu drumul. Anvelopele de vara sunt proiectate pentru a asigura o aderenta maxima la drum. La randul lor, compusii benzii de rulare a anvelopelor de vara sunt proiectati sa isi mentina flexiblitatea, pentru a asigura tractiunea si aderenta mai buna. Deoarece anvelopele de vara au o adancime mai mica a benzii de rulare, asta asigura mai multa stabilitate, mai ales in conditii de sofat mai extreme.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy