Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Consiliul Judeţean Harghita, sistem informatic ca la Casa Albă

Consiliul Judeţean Harghita testează un sistem informatic prin care cetăţenii vor putea urmări stadiul de soluţionare a unei cereri, scopul fiind acela de a eficientiza şi a transparentiza activitatea instituţiei. Inițiatorii acestui proiect au dat asigurări că sistemul este unul sigur, „aceleaşi programe fiind folosite şi de către Casa Albă”.

Sistemul electronic, dezvoltat de specialiştii Agenţiei de Dezvoltare din cadrul CJ Harghita, funcţionează, deocamdată, intern, la nivelul Consiliului Judeţean şi are rolul, acum, de a urmări modul în care angajaţii îşi îndeplinesc sarcinile de serviciu.

Directorul Agenţiei de Dezvoltare din cadrul CJ Harghita, Barabas Csaba, a declarat miercuri, pentruAgerpres, că atunci când un angajat primeşte o sarcină de serviciu este notificat prin mail, primeşte detalii despre respectiva chestiune şi este anunţat despre termenul limită până la care aceasta trebuie rezolvată. Toate activităţile derulate pentru rezolvarea problemei sunt înregistrate în sistem, iar în situaţia în care se apropie termenul limită şi angajatul încă nu a dus la îndeplinire respectiva sarcină, atunci este atenţionat. După ce îndatorirea a fost dusă la bun sfârşit, acest lucru este semnalat în sistem de către angajat, după care şeful său verifică dacă totul este în regulă şi, dacă nu este mulţumit, semnalează acest lucru în sistem, iar angajatul trebuie să refacă anumite documente sau să reia anumite activităţi.

Dacă un angajat pleacă în concediu, atunci trebuie să transfere sarcinile sale unui alt coleg, pentru ca acestea să nu rămână nerezolvate în perioada respectivă.

Barabas Csaba spune că sistemul este foarte important „şi pentru a putea vedea dacă unii angajaţi au prea multe sau prea puţine sarcini, dar şi pentru a urmări stadiul proiectelor în derulare, în acest fel fiind eficientizată activitatea instituţiei”.

Potrivit sursei citate, în acest moment sistemul este testat pentru a putea oferi cetăţenilor posibilitatea de a urmări modul şi stadiul de soluţionare a unei cereri. Astfel, pe baza numărului de înregistrare primit, cetăţeanul poate urmări, din faţa calculatorului, cine este responsabil de rezolvarea problemei sale şi în ce stadiu se află aceasta.

Barabas Csaba a precizat că, deocamdată, această funcţie a sistemului se află în proces de testare şi se speră că în aproximativ două luni va putea fi funcţională, în această perioadă fiind aşteptate propuneri din partea cetăţenilor pentru îmbunătăţirea acestuia, pe adresabarabascsaba@judetulharghita.ro.

De asemenea, Consiliul Judeţean oferă şi posibilitatea unei primării să se implice în testarea sistemului, după care va putea să îl folosească gratuit.

Sistemul a fost dezvoltat de angajaţii Consiliului Judeţean, nu a presupus folosirea unor resurse financiare, întrucât au fost folosite programe informatice gratuite, iar în ceea ce priveşte gradul de siguranţă, Barabas Csaba a dat asigurări că „aceleaşi programe sunt folosite şi de către Casa Albă”.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.