Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Miercurea Ciuc: Discuții despre proiectul de dezvoltare a mobilității urbane

Marți,  23 martie,  primarul Korodi Attila și viceprimarul Bors Béla au avut o întâlnire la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, subiectul întâlnirii fiind proiectul de dezvoltare a mobilității urbane depus de către municipiu. Atât ADR Centru cât și conducerea orașului este dedicat proiectului, însă continuarea necesită o reevaluare.

Municipiul Miercurea Ciuc a aplicat pentru fonduri europene și de stat nerambursabile în valoare de 114 milioane de lei, proiectul de dezvoltare al mobilității orașului având în total o valoare de 151,74 milioane de lei.

Prin acest proiect municipalitatea ar modifica sistemul local de transport, cele mai importante noutăți fiind: implementarea unui sistem de management al traficului, achiziționarea a 23 de autobuze ecologice ce funcționează cu gaz natural comprimat (CNG), modernizarea arterelor rutiere Kossuth Lajos, Harghita, Timișoarei, Revoluției din Decembrie și Márton Áron, dar și reconfigurarea pasajului peste calea ferată și a nodurilor aferente, precum și reabilitarea autogării.

În cazul modernizării străzii Kossuth Lajos dezbaterile publice nu au fost pregătite corespunzător, dar o problemă și mai mare reprezintă faptul că Inspectoratul de Stat în Construcții Brașov a semnalat că în lipsa unui PUZ actualizat la zi nu este posibil o intervenție de această anvergură. La rândul său actualizarea PUZ-ului necesită o perioadă mai lungă care depășește termenul limită al proiectului”, a explicat Korodi Attila.

Obiectivul comun al municipiului și al agenției este salvarea proiectului. Astfel ADR a îndemnat municipiul să se întoarcă la documentele pe care se bazează proiectul și să reevalueze dacă pentru a atinge nivelul dorit de reducere a emisiilor de carbon ar fi de ajuns doar implementarea unor sisteme de management ale traficului pe strada Kossuth Lajos, care ar putea fi realizate și fără PUZ. În cazul în care acest lucru nu este posibil s-ar putea ca proiectul să nu se mai finalizeze.

Totodată municipiul va reconfigura pasajul peste calea ferată chiar și dacă proiectul de mobilitate eșuează.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *