Două autobuze din Miercurea Ciuc au ajuns în colecția Muzeului Transporturilor din Budapesta

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Foto cu caracter ilustrativ

Două dintre cele mai noi piese ale colecţiei de autobuze de la Muzeul Transporturilor din Budapesta au sosit din judeţul Harghita: un Ikarus 256.50 şi un Csepel 258K, informează agenția ungară MTI. 

Sosirea acestor două vehicule este un nou pas în procesul de salvare în urma căruia, în ultimii doi ani, Muzeul Transporturilor a salvat, deja, aproape o duzină de autobuze fabricate în Ungaria, a transmis muzeul, vineri, agenţiei ungare de presă MTI.

“Vehiculele de acum au sosit din Miercurea Ciuc şi au efectuat curse regulate între oraşe şi sate din Transilvania. În vara anului
trecut, experţii din cadrul muzeului au analizat parcul auto al operatorului local de transport în comun şi au descoperit, atunci, cel mai mare autobuz Csepel fabricat vreodată. Acest autobuz este o dovadă foarte bună a faptului că, pe lângă Ikarus, în Ungaria au funcţionat numeroase companii care au fabricat vehicule de diversetipuri. Celălalt autobuz care a intrat în colecţia muzeului şi care provine tot din Transilvania este un Ikarus 256, unul dintre cele mai tipice autobuze folosite pentru transportul în comun din Secuime. Întrucât vehiculele maghiare sunt scoase din circulaţie, rând pe rând, şi din Transilvania, este de o importanţă strategică aceea de a salva aceste vehicule şi de a le aduce la Muzeul Transporturilor”, a subliniat directorul general David Vitézy.

Potrivit comunicatului, autobuzele nou sosite au efectuat transport în comun zilnic pentru pasagerii din Transilvania. Salvarea vehiculelor de fabricaţie maghiară a avut loc în ultima clipă, întrucât aceste autobuze se scot deja din uz şi în România. În comunicat se mai precizează că autobuzele vor fi recondiţionate, iar după restaurare urmează să fie prezentate marelui public.

Autobuzul tip Ikarus 256.50, care a ajuns acum în muzeu, a fost fabricat între 1974 şi 2002, în uzina de la Székesfehérvár a Ikarus. De-a lungul deceniilor, aceste autobuze au ajuns în 22 de ţări de pe patru continente; în Secuime acesta a fost cel mai răspândit dintre tipurile de autobuze Ikarus.

Autobuzul salvat a fost fabricat în 1983 şi la început a transportat pasageri în Ungaria, la Győr şi în Kisalföld. A fost vândut la Miercurea Ciuc în 1999, unde a efectuat transport în comun până în anul 2019.

Aspectul exterior al celuilalt autobuz nou-sosit, Csepel 258K seamănă foarte mult cu modelele Ikarus, însă acest model a fost
fabricat la o uzină de autoturisme de la Csepel, care a dorit să iasă pe piaţă şi cu autobuze şi care a fost, totodată, şi un furnizor al Ikarus.

Autobuzul tip 258K a fost fabricat în 1987. Până în 1994 a efectuat transport în comun în Ungaria, apoi a fost vândut şi a ajuns în Transilvania, unde a fost folosit până în 2019

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy