Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

És adott a Kormány pénzt a sajtónak…

A kormány néhány hónappal ezelőtt 200 millió lejt dobott fel a koronavírussal kapcsolatos információs kampány formájában, hogy a sajtó könnyebben kilábalhasson a világjárvány okozta válságból.

Június közepén a Pagina de Media bejelentette a kampányba elfogadott televíziós állomások, rádiók, webhelyek és nyomtatott kiadványok listáját.

Ez a lista, legalábbis az online kiadványok esetében, azt mutatja, hogy a kormány nem hozott létre integritás-szűrőt, és mindenféle-nevezzük kétesnek- webhelyet elfogadott…

A témát kivesézte a recorder.ro az Újságírás újrafeltalálása cikkében. A Kormány lesifotós, kattintás-vadász és kánkán oldalakat finanszíroz.

A fent említett cikk elmagyarázza, miként finanszíroz a román kormány az adófizetők pénzéből egy sor kétes kiadványt.

A recorder.ro szerint a költségvetésből kapott pénzért cserébe a kormány bejelentéseit reklámozó online kiadványok között szerepelnek a Spy News, a CanCan vagy a WowBiz. Közismert, hogy ezen oldalak “szerkesztői politikáját” a társadalmi világban zajló botrányok, bombasztikus címsorok és pornográfiával szomszédos fényképek jellemzik.

A Recorder.ro megemlíti, hogy a kormánytól pénzt kapó online kiadványok listáján a Comisarul.ro webhely is megtalálható.

“A kormány listáján a maximális 25.000 euró összeggel szereplő Comisarul olyan kiadvány, amely más újságírók által összegyűjtött információkat szed össze és olyan stílusban írja át, ami a szitkozódás és a közönséges között ingadozik.”

A kormánypénzre feliratkozó kiadványok között vannak hirdetési oldalak (paginiaurii.ro), egyes zenekarok népszerűsítésére szolgáló webhelyek (zurli.ro), az időjárást bejelentő webhelyek (meteo.ro).

A recorder.ro felhívja a figyelmet, hogy a helyi sajtó kategóriában listavezetőként szerepel a Fanatik.ro webhely.

„A Fanatik soha nem művelt helyi újságírást, alapjában véve egy olyan sportoldal, amelyik forgalmának növelése érdekében mondén híreket és a labdarúgók feleségeiről festői leírást adó hírek felé fordult”, mondja a recorder.ro.

A recorder.ro egyike azon online kiadványoknak, amelyek a Newsweek magazinnal és a G4media.ro platformmal együtt elutasította, hogy a költségvetésből pénzt akarók sorába álljon.

Forrás: ZiarPiatraNeamt.RO

 

 




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük