Liberalizarea pieței de ENERGIE ELECTRICĂ – recomandări pentru clientul casnic

0

Articol disponibil în: Română

Foto: Shutterstock

 

Începând cu data de 1 ianuarie 2021 preţurile pentru furnizarea energiei electrice la clienţii casnici nu vor mai fi reglementate de către ANRE.

În aceste condiții clienţii casnici pot:

  • să identifice o ofertă de furnizare în regim concurențial care corespunde cel mai bine nevoilor lor şi să încheie un contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial sau
  • să beneficieze în continuare de serviciu universal rămânând la furnizorul de ultimă instanță cu care au încheiat contract, la preţul din oferta de serviciu universal a acestuia sau să opteze pentru oferta de serviciu universal a unui alt furnizor de ultimă instanţă.

 

CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ NU AM SEMNAT UN NOU CONTRACT PÂNĂ LA DATA DE 31 DECEMBRIE
2020?

În situaţia în care clientul casnic nu a încheiat un nou contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial sau în regim de serviciu universal cu un alt furnizor de ultimă instanță, furnizarea energiei electrice va fi asigurată de către furnizorul de ultimă instanță actual în mod automat şi după data de 1 ianuarie 2021 până la data încheierii unui contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial sau în regim de serviciu universal cu un alt furnizor de ultimă instanță.

Furnizarea energiei electrice pentru clienţii casnici care nu aleg un alt furnizor se va face în baza contractului reglementat de furnizare a energiei electrice în vigoare, pe care clientul îl are deja încheiat cu furnizorul actual.

Începând cu data de 1 iulie 2021, în cazul clienṭilor casnici care nu au încheiat cu un furnizor un contract concurenṭial cu intrare în vigoare până la data de 1 iulie 2021, consumul de energie electrică realizat după respectiva dată se facturează de către furnizorii de ultimă instanṭă cu un preṭ egal cu preṭul din oferta de serviciu universal în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021.

 

CE INFORMAȚII AR TREBUI SĂ SOLICIT UNUI POTENȚIAL FURNIZOR, ÎNAINTE DE ÎNCHEIEREA UNUI CONTRACT DE FURNIZARE?

  • preţul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în preţul de furnizare;
  • facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  • perioada pentru care urmează a se aplica preţul menţionat în ofertă;
  • perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  • comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  • termenele, modalităţile şi condiţiile privind plata facturilor;
  • modalităţi de transmitere a facturii şi a documentelor anexate acesteia;
  • drepturile şi obligaţiile părţilor;
  • condiţiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunţarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  • garanţiile solicitate, după caz.

 

ANRE pune la dispoziția clinților casnici un Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale

 

Contact ANRE
Linie telefonică dedicată informării consumatorilor de energie cu privire la liberalizarea pieţelor de energie
0374 554 265 – (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele)

Luni – Vineri: 08:00 – 18:00
Sâmbătă – Duminică: 10:00 – 15:00

E-mail: anre@anre.ro
www.anre.ro
www.facebook.com/anreromania/

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy