Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

INVESTIGAȚIE: Scandal la Tulgheș între săteni și primărie din cauza terenurilor cadastrate. O parte dintre terenuri au fost înscrise în proprietatea UAT Tulgheș

 

Ștefan Pop din Tulgheș a povestit pentru Ziar Harghita că se află într-o situație greu de imaginat pentru această epocă de democrație, mai mult trâmbițată decât faptică. Omul spune că în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7 din anul 1996,  în anii 2017-2018, Primăria Tulgheș în colaborare cu o firmă de experți în cadastru din Brașov au făcut măsurători pe raza unității administrativ-teritoriale (UAT ) Tulgheș. Nemulțumirea a apărut în momentul în care localnicul a descoperit  – la sfârșitul anului 2020 – că pe cartea funciară apare înscris ca proprietar provizoriu UAT Tulgeș, deși el este proprietar, deține un Certificat de Moștenitor, este înscris la Registrul Agricol și plătește anual impozit pe teren.

Au făcut niște afișe (n.r. primăria) și au anunțat cam cu o jumătate de gura că cine are pământ de măsurat să meargă pe teren cu expertul, ca se măsoară gratis. Cine nu a fost prezent la fața locului când a mers expertul în zona respectivă a fost deposedat de terenul respectiv. Unele terenuri astfel furate au fost trecute în proprietatea UAT Tulgheș.

Săteanul susține că mulți proprietari de terenuri (fânețe) nu au știut de măsurători. Unii nu au fost în localitate, iar alții, printre care și reclamantul, au considerat că nu este necesar să meargă pe munți întrucât aveau terenurile dobândite cu Certificat de Moștenitor și înscrise cu număr topografic în cartea funciară sau erau cumpărate și dețineau un contract de vânzare – cumpărare.

Ștefan Pop se plânge că expertul a ignorat prevederile legale și trecut mai multe terenuri în proprietatea UAT.

Au întocmit Cărți Funciare provizorii cu data de 19.04 2019. După trei ani acestea urmau să rămână definitive. Am aflat întâmplător de escrocherie în decembrie 2020, timp în care proprietar pe terenuri nu mai eram, dar am plătit impozite și nu mi s-a spus că nu mai sunt proprietar. După ce am aflat, am fost la Primărie unde unul dintre răspunsuri a fost că „cine plătește muzica își face partea cea mai mare”.  Am depus contestații la Primărie și la OCPI Harghita, la ANCPI și o Plângere penală la M.A.I..

Întrebat cum de este posibil ca un funcționar public să folosească un limbaj neacademic și ironic ca răspuns la unele solicitări ale unui cetățean venit cu o problemă la o instituție a statului, secretarul comunei Tulgheș nu a negat, s-a scuzat și a explicat următoarele:

Posibil să fi spus ceva de genul asta ca să-l fac să înțeleagă că noi nu aveam cum să avem putere să împărțim noi terenul cuiva. Frica noastră era ca nu cumva din frați, din comoștenitori, să-și ia partea mai bună sau care îi convenea lui sau cu acces mai facil, căci veneau ceilalți și țipau. Era mult mai grav!

Instituțiile către care petentul Ștefan Pop s-a adresat, au transmis un răspuns, conform legii. Însă localnicul din Tulgheș se declară nemulțumit și de constatările instituțiilor statului.

Ei spun că nu au fost identificați proprietarii și de aceea s-a trecut pe UAT. În acest răspuns, acolo unde sunt acei Rugină, sunt veri de ai mei care dețin loturi vecine cu ale mele. Celelalte CF -uri și numerele topografice sunt la terenurile mele astfel:
444/b/15,444/b/14,
444/b/20/2 și cel cu 439…

Interesant este că așa cum am spus eu, trebuia făcută conversia din Analogic în Sistem digital.
Vedeți că acolo scrie că este conversie ex. 444/b/15 – în CF electronic nr… proprietar UAT Tulgheș, ei trec proprietarul numai pe Electronic. CF-ul analogic este trecut fără proprietar!!!
Au citit numai coperta. Mai pot spune că nu au identificat proprietarii?
Mai scrie acolo că nu este reprezentare grafică și memoriu scris. Altă minciună.
Pentru 444/b/20 este extrasul de CF electronic unde sunt în indiviziune ce cele două doamne.

 

De la primărie, Ziar Harghita a aflat că tot UAT-ul Tulgheș are peste 24 de mii de kilometri pătrați. Reprezentanții primăriei, adică primarul Marcel Vancu, viceprimarul Gheorghe Bordea și secretarul general UAT Tulgheș Constantin Zaharia spun că nici măcar jumătate din suprafață nu a intrat în programul Programul Național de Cadastru și Carte Funciară în acești ani. Potrivit acestora, în comuna Tulgheș sunt peste 30 de sectoare, iar până în prezent s-au făcut doar trei, mai importante.

Programul național de cadastru și carte funciară se desfășoară în perioada 2015-2023 și are ca obiectiv înregistrarea sistematică a imobilelor în 2337 UAT- uri situate în mediul urban și rural.

Vizavi de nemulțumirea și acuzațiile aduse administrației publice locale, secretarul comunei afirmă că deși s-au trecut și figurează acum în cărțile funciare terenurile oamenilor ca fiind în proprietatea provizorie a UAT Tulgheș, această înscriere nu are niciun efect nici acum, nici peste 10 ani, nici peste 100 de ani.

Proprietarii sau deținătorii oricând pot merge la OCPI Toplița, pe banii lor, să își întocmească documentație à la carte, dar întâi să aibă rezolvate loturile între comoștenitori și vecinii care recunosc limitele de proprietate, pentru ca să nu fie discuții. Apoi, noi le dăm un certificat prin care atestăm ceea ce identifică topograful. Atenție mare! E o formă de înscriere PROVIZORIE, dar doar posesorii identificați devin definitiv proprietari după cei trei ani, nu și UAT-ul. 

Domnul Pop are doar Certificatul de moștenitor și înscrierea în Registrul Agricol, are bine față de alții, care nu au niciun certificat ci doar înscrierea în Registrul Agricol și au rezolvat. Un sector cadastral poate are 300 de hectare, 400, 500 de hectare, e imens. Se face un contur și în cadrul conturului respectiv, prin lege, de asta au trecut pe UAT, topografii trebuiau să-l închidă. Dar în cadrul unui sector cadastral exista posibilitatea ca cineva să aibă făcute anterior CF-ul. Topografii identificau CF-ul vechi și-l prindeau în documentația nouă ca fiind existent. Deci asupra sectorului respectiv e limpede că n-aveau cum să intervină la suprafețe. Deci exista și procedura asta de includerea a CF-urilor anterioare, de aici și discuția cu cine a avut și cine nu a avut. Căci s-au mai găsit CF-uri existente, adică suprafețe intabulate.

Primarul comunei a intervenit în discuție și a completat explicațiile date de către secretar. Acesta a relatat o întâmplare petrecută la primărie, cu scopul de a evidenția că locuitorii comunei Tulgheș au fost informați despre lucrările de înregistrare sistematică.

În urma discuției pe care am avut-o cu diferite persoane în perioada asta, a venit o persoană la domnul viceprimar care i-a confirmat faptul că știa foarte bine de acțiune aceasta în perioada respectivă, dar tocmai de asta a evitat să meargă, pentru că într-adevăr acolo există o problemă extrem de gravă, pentru că nu-i rezolvată situația terenurilor cu rudele.

În Tulgheș au fost câteva familii acum 100 de ani. Erau în jur de 30 de familii vechi care aveau câte 10 copiii, mai puțini sau mai mulți. În timp, pământurile s-au dat de moștenire și au început animozitățile. În felul acesta, de la generație la generație, s-au moștenit și problemele legate de proprietate care au continuat până astăzi, istorisește secretarul Zaharia pentru a crea o imagine de ansamblu asupra problemei.

Secretarul comunei Tulgheș este de părere că acest conflict are o țintă precisă:

Acum ne forțează pe noi să intervenim, să-i facem gratuit și să trimitem adrese prin Canada la rude, adică să facem noi niște demersuri. Interesul nostru este să fie totul limpede, nu să încurcăm oamenii. Ce să facă primăria cu niște terenuri nelucrate, care odinioară erau fânețe? Valoarea acelor terenuri este mult mai mică decât valoarea actelor. 

Reprezentanții Primărie Tulgheș mai spun că potrivit legii doar printr-o singură condiție UAT-ul poate deveni proprietar asupra unor imobile, și anume doar în cazul în care apare o moștenire vacantă.

Există o prioritate de moștenire. Descendenții, ascendenții, colaterali, și dacă nu se găsește nimeni, dar absolut nimeni care să moștenească imobilul respectiv, succesiunea se cheamă că e vacantă și devine a UAT-ului respectiv. 

În situația cetățeanului Ștefan Pop se mai află și alte familii, nelămurite și speriate de faptul că terenurile lor figurează acum în proprietatea, ce-i drept provizorie, UAT Tulgheș. Cu toate că au primit asigurări de la primărie că nimeni nu le va lua terenurile și rămân ale lor, localnicii se întreabă retoric, ”ce se întâmplă dacă dintre copii sau nepoți decid să vândă terenul. Actul unde este, la primărie? Pentru că pe hârtie (n.r. Cartea Funciară) scrie negru pe alb proprietar provizoriu UAT Tulgheș”.

Deși Ziar Harghita a reușit să stea de vorbă cu mai multe persoane afectate în această speță, majoritatea au refuzat să își decline identitatea. Oamenii au motivat că nu doresc să creeze o și mai mare tensiune în relația cu Primăria Tulgheș.

Totuși, o localnică, Ileana Olar, în vârstă de peste 80 de ani a avut curaj să vorbească în fața camerei de luat vederi și să își prezinte problema cu care se confruntă.

Principala nemulțumirea a locuitorilor din Tulgheș față de primărie și expert are legătură cu campania de informare și conștientizare publică a cetățenilor, pe care aceștia o consideră aproape inexistentă. Oamenii au declarat că nu au văzut niciun afiș pe nicăieri, dar că pe la urechi le-a ajuns totuși informația în viu grai de la unii vecini care au mai mers pe la primărie. Asta în prima parte a lucrării de cadastrare și anume, în faza măsurătorilor făcute în teren. Însă problema și mai mare este legată de runda a doua a campaniei de informare, când s-au pregătit documentele tehnice ale cadastrului în vederea publicării, care a lipsit cu desăvârșire, spun oamenii. În consecință, sătenii se plâng că nu au putut să se folosească de cele 60 de zile, ca termen dat pentru depunerea de contestații în cazul unor nemulțumiri. De aici a și pornit babilonia la Tulgheș.

Să vedem ce spune Legea 7 referitor la acest aspect:

Iată și cum argumentează secretarul general al UAT Tulgheș Gheorghe Zaharia, în replică la acuzațiile localnicilor:

Aspectul acesta, cum că oamenii nu au fost informați, pică din start. Pentru că atâtea informații circulau și erau pe toate gardurile puse afișe, pe Facebook. Iar afirmația despre cei care au lucrat că aveau obligația să le fotografieze ora și data întâlnirilor, deci nu e chiar așa. În perioada aceea era o agitație, și erau zeci de mașini tot timpul în fața primăriei. A invocat faptul că nu i s-a transmis o adresă expresă, personală, ceea ce legea nu prevede. Iar sectorul acesta când s-a făcut, noi nu aveam de unde să știm cine sunt posesorii, căci poate cineva între timp a vândut imobilul. Anunțul a fost făcut universal generic. <<Atenție! Cei care aveți terenuri, acolo veniți. Nu tu, că știm noi că ai tu. Pentru că noi tocmai de asta vă chemăm, să identificăm și să vă facem acte gratuit>>.  

Primarul Marcel Vancu a completat:

Pe fâneața aceasta avem posesori din trei comune: Grințieș, Tulgheș și Bicazu Ardelean. Am mers de două ori sau de trei ori la primărie, la Bicazu Ardelean și am pus afișe acolo și veneau valuri de oameni. Au fost mai interesați ca tulgheșenii. O parte dintre consătenii noștri ne-au replicat că ne trebuie nouă la primărie impozite. 

Ca o remarcă față de această constatare a primarului vizavi de interesul tulgheșenilor, viceprimarul a intervenit și a relatat o întâmplare de la începutul procesului de cadastrare, din anul 2017.

O dispoziție a Uniunii Europene spunea că până în 2020 toate suprafețele să fie intabulate, căci altfel nu se mai dau subvenții. Fiind anunțați oamenii că dacă nu merg la deal să pună situația terenurilor la punct nu vor mai primi subvenții, oarecum a funcționat o perioadă de timp. Însă a doua tură, când am făcut contractul următor, nu au mai fost interesați. M-am dus din poartă în poartă să-i informez, dar mi-au răspuns că nu se duc la măsurători pentru că ne trebuie nouă impozite. 

Noi am primit banii de la OCPI. Chestiunea asta aproape că e aberantă. Noi am fost efectiv intermediari. Era: OCPI, Prestator, Primărie. E datoria OCPI-ului de a pune la dispoziția firmei specializate toate datele tehnice, care conduc la finalizarea lucrărilor. În aceste două contracte s-au intabulat aproximativ 1000 de poziții. E de înțeles că la un moment dat mai sunt și niște scăpări.

Argumentele au continuat să fie expuse din nou de secretarul Constantin Zaharia:

Și noi am avut o mirare, de ce nu OCPI nu a lucrat direct cu Prestatorul și contractul de lucrări și plata? Au spus că nu se poate. Trebuie să implice și UAT-ul pentru că așa e legea. În sensul că, finanțarea mare ne-a venit nouă, noi găseam Prestatorul și la finalizarea lucrărilor în funcție de numărul de imobile lucrate, identificate, era ”x” lei/imobil și se cerea finanțarea și noi plăteam prestatorului. Până la urmă este și logic, ținând cont de publicitate și de sprijinul pe care trebuia să-l acordăm Prestatorului, din Registrul Agricol, din evidențele noastre, așa sumare cum erau.

Domnul Pop are doar Certificatul de moștenitor și înscrierea în Registrul. Are acte de proprietate, dar nu a uzitat de ele. De ce? Nu știu. Părerea mea e că nu era limpede cu loturile între comoștenitori, în Certificatul de moștenitor.

Contactat de Ziar Harghita, Horațiu Drăghici, expertul a cărui firmă de specialitate s-a ocupat de lucrările de cadastrare în Tulgheș, a făcut niște precizări:

A fost un contract încheiat între ANCPI prin OCPI Harghita cu UAT Tulgheș prin care se pun la dispoziție niște suprafețe, constituite în așa-numitele sectoare cadastrale. În cadrul UAT-ului Tulgeș s-au efectuat lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în trei sectoare cadastrale: 1, 7 și 20. Ele au fost lucrate în doi ani de zile. În cadrul acestor lucrări întâi se anunță oamenii, ulterior se fac măsurători în teren. După ce se efectuează aceste operațiuni de publicitate, se redactează planul copiat spre publicare. După ce se efectuează aceste lucrări există o perioadă de 60 de zile în care planul parcelar, planul cu măsurătorile și identificarea persoanelor este publicat la primărie. În termen de 60 de zile de la publicare, persoanele pot să vină la primărie să depună contestație. Contestațiile se verifică, este un registru special, și se soluționează. În cadrul celor trei sectoare au fost două sau trei contestații în perioada de contestații. După ce s-a încheiat perioada de contestație, lucrarea este validată din nou de către OCPI, numerele ID se transformă în numere cadastrale și se încarcă în aplicația e Terra. Se scriu extrasele de Carte Funciară și se notează posesia, în cazul Tulgheșului fiind necolectivizată, oamenii au dovedit că folosesc terenul și au devenit posesori. Pentru terenurile în care nu au venit persoane care să-și exercite dreptul sau să își exercite calitatea de posesor, ele (n.r. terenurile) conform regulamentului se înscriu provizoriu pe UAT. Li se atribuie număr, dar UAT-ul nu devine proprietar pe aceste suprafețe, ci doar se face înscrierea provizorie. În termen de 3 ani de zile această posesie a persoanelor fizice devine proprietate. 

În cadrul acestui program s-au intabulat în jur de 1000 de imobile. Primăria, OCPI-ul și inclusiv eu am făcut toate demersurile în conformitate cu legislația în vigoare. 

La momentul în care se fac măsurătorile pe teren se completează o așa-numită fișă a imobilului în care sunt identificați proprietarii și li se atribuie un ID, un număr începând cu 1 la câte parcele sunt în sectorul cadastral respectiv și se identifică cu și se identifică posesorii cu nume, CNP, Carte de Identitate, respectiv amplasament cadastral. 

Întrebat cum răspunde la acuzațiile cetățenilor care susțin că nu au fost informați suficient și corect despre tot procesul de cadastrare în Tulgheș și care mai este rolul documentelor deținute de primărie – ca de exemplu înscrierile în Registrul Agricol, copiile actelor de proprietate sau a certificatelor de moștenitor și a chitanțelor care adeveresc plata impozitelor pentru un anumit teren – din moment ce acestea nu pot înlocui prezența fizică a posesorilor la măsurători, expertul din Brașov a declarat:

Eu răspund prin respectarea procedurilor și prin faptul că, în baza contractului și a datelor contractuale eu dacă nu mi le respectam, contractul respectiv nu avea finalitate. Era respins de către autoritatea care a încheiat contractul și respectiv de către OCPI Harghita. 

Acele persoane trebuia să participe la măsurătoare, să vină să ne indice nouă amplasamentul. Există posibilitatea printr-o procură să fie delegate persoane care să fie prezente la măsurători. 

Suprafața din Registrul Agricol nu reprezintă neapărat identificarea în coordonate și a amplasamentului clar. Aceea fișă a imobilului asta presupune. De ce este nevoie de prezența lor în teren? Pentru că oamenii și în funcție de vecini își știu fiecare limitele.

Există o procedură stabilită prin OCPI Harghita. Oamenii pot merge la domnul Truță, inginerul șef de la Miercurea Ciuc și le spune care este procedura de identificare a terenurilor și de înscrierea proprietăților. Statul a vrut să le facă gratuit, eu nu s-au prezentat și acum pe banii dânșilor. Nu este vina statului, nu este vina primăriei, nu este vina executantului că dânșii nu și-au dat interesul la momentul respectiv. 

Secretarul comunei a declarat că OCPI solicită constant primăriei să caute, să identifice și să contracteze topografi care să se ocupe pe mai departe de cadastrarea terenurilor din comună, asigurându-i resursele financiare necesare pentru plătirea experților, însă primăria nu reușește să mai contracteze pe nimeni din cauza volumului imens de muncă în raport cu remunerația.

Avem vecini care sunt topografi, dar care refuză când aud de sector cadastral. Pentru ei nu este tentant pentru că este greu de lucrat. La țară, unde sunt loturi frumoase este mai simplu, dar aici la 1500 de metri cum a fost sectorul 1, și-au blestemat zilele oamenii ăia. Bătrânii urcau cu jeep-urile la deal, căci copiii și nepoții nu-și mai cunoșteau hotarele. 

Întrebat și de acest aspect, al condițiilor de muncă, dacă ar reveni să continue lucrările de cadastrare în Tulgheș, ținând cont de terenurile accidentate din zona de munte, expertul Horațiu Drăghici a răspuns afirmativ, cu totul contrar afirmațiilor făcute de reprezentantul primăriei.

Da, pentru că este un demers foarte bun. Dacă verificați la nivel de UAT-uri în Harghita câte au acceptat acest program, ce suprafața intabulată este și comparativ cu suprafața neintabulată (suprafețe care nu pot intra în circuitul civil) o să înțelegeți că este un lucru foarte bun. Contractele se plătesc după 2 ani de zile, doar când se finalizează. Dacă ați fi făcut o muncă de research despre mine, trebuia să știți că sunt inginer silvic și că după 20 de ani de zile în această comună nu reprezintă un impediment pentru mine deplasarea în terenuri accidentate. 

Dincolo de motivele afișate deschis de către reclamantul Ștefan Pop, reprezentanții primăriei spun că acuzațiile au pornit de fapt din alt motiv:

Conflictul și cu apa minerală a plecat tot de la niște reclamații. Domnul Pop a reclamat pe proprietarul terenului pentru că omul avea un gater, avea o activitate comercială și tot timpul îi făcea reclamații.

Cetățeanul Ștefan Pop a menționat că, de când primăria a amenajat necorespunzător izvorul de apă, fără a ține cont de caracteristicile minerale ale izvorului și a folosit niște conducte destinate apei plate, apa a devenit nepotabilă, iar o parte dintre localnici s-au îmbolnăvit după ce au consumat o perioadă acea apă.

Reprezentanții primăriei se apără, din nou, și spun că ani de zile li s-au făcut reclamații la diverse instituții și anchete jurnalistice până ce au demonstrat că apa este potabilă și nu reprezintă un pericol.

Ne-a forțat până am dus la, bănuiesc, cel mai bun laborator din România analiză din apa de izvor. Și specialiștii au rămas siderați: <<Doamne, ce apă aveți!>> În plus apa aceea nu vine din rețea, o consumi dacă vrei. Izvorul se află pe o proprietate privată, la vreo sută de metri drum. Ca să ajungi acolo să iei apa, trebuie să treci peste niște proprietăți. La un moment dat, proprietarii respectivi s-au opus ca zilnic să li se calce terenul, astfel s-a amenajat sus acolo un bazinaș, o conductă și un chioșc frumos cu băncuță din lemn și cu robinet, la drum. Ca toată lume să ia apă și să nu mai urce până acolo.  

Reprezentanții primăriei spun că la întâlnirea pe care a organizat-o cu consătenii din Tulgheș recent, la inițiativa domnului Pop, acesta a aruncat cu acuzații grave și jigniri, de genul ”grup infracțional” și ”hoți”.

Conflictul dintre cetățeanul Ștefan Pop și administrația publică locală, se întinde și pe alte planuri. Din întâmplare, soția reclamantului tulgheșean este angajata primăriei. Lăcrămioara Pop ocupă postul de director al Căminului Cultural Tulgheș și funcția de muzeograf, iar în acest scandal este prinsă la mijloc, în rolul de victimă colaterală.

Primarul afirmă că este angrenat într-un conflict fără voia lui și că nu dorește să facă rău nimănui, însă este pus în situația de a se apăra într-un război de gherilă:

În concluzia finală pe care a avut-o după întâlnire, chiar domnul secretar i-a spus așa frumos la plecare, că ar fi elegant din partea lui să vină cu un punct de vedere și să își ceară scuze pentru afirmațiile pe care le-a făcut, pentru că a fost o neînțelegere. După care primesc un e-mail, pe adresa primăriei, în care divaghează de la subiect, și aduce în discuție pe nevastă-sa. Eu cu doamna Pop nu mă întâlnesc, poate o dată la două luni de zile. Practic stă într-un muzeu și ia niște bani degeaba, mai ales pe perioada asta pandemică. Aș putea să fac o evaluare a tuturor compartimentelor și să îmi dau seama că nu are justificare. Dar nu îmi doresc asta, mai are puțin până la pensie. El cumva îmi pune o condiție, să-mi iau angajamentul că n-o să am nimic cu nevastă-sa, ca el să își retragă plângerea. Este vorba despre o plângere penală la care face referire. 

Eu nu vreau să dau curs tuturor acuzațiilor, însă uneori sunt nevoit să mai dau câte un răspuns, pentru că trebuie să apăr instituția și până la urmă să mă apar și pe mine. Este foarte dificil de lucrat cu el și mai bine renunț la o luptă de gherilă pentru că nu își are rostul și-mi consum prea multă energie. Vă dați seama, am avut o săptămână de clenciuri din astea, cu răspunsuri de la diferite instituții, în condițiile în care aveam cu tot și cu totul altceva de făcut.

Conflictul dintre săteni și Primăria Tulgheș pare departe de a se rezolva. Ștefan Pop a mărturisit că nu se va resemna, lucrurile nu vor rămâne așa și va lupta pe căi legale pentru a demonstra greșeala administrației locale, până își va recupera titlul de proprietar și în Cartea Funciară. Din mărturiile celorlalți cetățeni nu reiese aceeași determinare. Oamenii se simt nedreptățiți, păgubiți, dar spun că nu cred că au puterea și energia necesară de a purta această luptă ca și consăteanul lor.

 

Viorela Gherasim

dolinex


Un comentariu la “INVESTIGAȚIE: Scandal la Tulgheș între săteni și primărie din cauza terenurilor cadastrate. O parte dintre terenuri au fost înscrise în proprietatea UAT Tulgheș

  1. Pop Stefan

    Nu a fost nici o reclamatie împotriva acelui proprietar al terenului pe care trece conducta.Mereu dezinformeaza.Au făcut analiza doar pe criterii de portabilitate nu analize specifice apelor minerale.De ce nu există o autorizație sanitară?
    Este un aliment pus la dispoziția publicului.Instalatia este confectionata artizanal din materiale necertificate pentru transport apă minerală.Stocarea și transportul apelor minerale este strict reglementat de lege,prevederi nerespectate în acest caz.Daca nu as fi fost bolnav două zile nu as fi remarcat că este o.problema.Au fost discuții din 2013.Nu ar fi necesar altceva decît o conductă din otel inox alimentar (costa 50-80lei /metru și eliminarea unui rezervor intermediar de 1000 de litri neetans în care apa minerală stînd depozitata în contact cu aerul i-si schimba proprietatile.
    Sint eu tîmpit sau este rea vointa.Cred ca intrega instalație nu ar costa mai mult de 7000-8ooo de lei.
    Nu se vrea!
    Mereu mint.Eu le-am cerut să spună dacă mai susțin Ansamblul Plaiuri Tulghesene in continuare.
    Emai -ul există.Inca o minciună.
    Au vorbit de furt-nu cred ca am folosit eu vreodată cuvîntul HOT.Din pacate in limbă Română termenul atribuit celui care fura este hot.
    În răspunsul primit de la OCPI se vede un teren cel puțin trecut în DOUA CARTI FUNCIARE DISTINCTE pe UAT TULGHES.Suprafata este practic dublată.
    Tot acolo se scrie despre terenuri ca au fost trecute în CF-URI electronice prin CONVERSIE pe UAT.
    Conversia asta o fi?Se schimba proprietarul?
    Eu stiu ca identificarea terenurilor se face de către expert.Daca eu nu ii arat ce trebuie.
    Sa arate expertul imputernicirile legale pe care le-au depus oamenii atunci cînd au fost în locul altora la fața locului.Expertul trebuie să colecteze actele în formă legalizată.Cite să mai spun.Aranjament ca să fie făcut.Carti funciare pe repede înainte.De ce la conversie nu sînt trecuți proprietarii din cărțile funciare analogice?.
    LA încheierea lucrării cică au fost afișate lucrările.Se puteau depune contestații de către PROPRIETARI conform legii 7.Odată cu finalizarea lucrării și afișarea acesteia proprietar devenea UAT-TULGHES .De ce nu au depus contestații?
    Unde este în CF urile electronice INTREG ISTORICUL DIN CF ANALOGICE?Asa scrie OCPI.Am niște vecini frați între ei RUGINA.Rugina Dumitru a fost la măsurătoare.Este trecut doar POSESOR iar proprietar UAT TULGHES.
    Domnul Secretar mi-a Recomandat sa fac o postare.Nu mai stiu ce mi-a recomandat-o să mai ascult înregistrarea dar o sa fac și o postare.Sa fie bărbați și oameni.Daca noi toti cei furați ne-am lega de nevestele lor ce ar spune?Suntem din fericire altfel educați și cu bun simt.
    NU A FOST CU INTENTIE-A FOST O SCAPARE!!!!
    A-ti facut cărți funciare sau afișe electorale.In cărțile funciare nu trebuie sa fie scăpări.Au fost atîtea scăpări ca nici nu le stiti numărul.
    Daca ati fi lucrat pentru oameni ati fi spus ceva după afisare.Ati asteptat sa treaca cei trei ani. Spune Domnul Secretar ca -TREBUIA SA FIM PE FAZA .ATI PIERDUT TRENUL!
    Sa dormim pe hotarele terenurilor care le mai avem ca să fim prezenți cînd va vina asa – să vă mai SCAPATI ????
    În răspunsul scris semnat de primar din 04.Ianuarie 2021 scrie ca citez -pentru ca mai sînt și alte terenuri în aceeași situație și am luat legătura cu OCPI URMIND SA CEREM ANULAREA ACELOR CARTI FUNCIARE PENTRU A FI CORECTATE!!!!! Ati cerut anularea CF URILOR?
    Vad ca Domnul Horatiu este dispus să vină la Tulgheș numai ca probabil ca dacă mai vine va proceda legal și așa este cam greu ,nu ?
    Nu sunteti pusi la Primărie ca să puneți oamenii pe drumuri.
    Deocamdată atît!
    Mai sînt multe de spus.Daca i-ti aperi proprietatea înseamnă că ești.LUPTATOR DE GHERILA.Eu ma lupt cu cei care m-au furat deschis nu pe ascuns asa cum ati procedat cu aceste lucrări.
    În mulțime suprafețele cu 2 la un moment dat vom constata că „noi creștem odată cu tara”.

    I

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *