Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Plata impozitelor: termene și informații utile

Municipiul Miercurea Ciuc aduce la cunoştiinţa contribuabililor, că  termenul de plată pentru prima rată a taxelor şi impozitelor pe anul 2017 este 31 martie. Până la această dată se acordă persoanelor fizice care achită integral impozitul pe clădiri, teren și mijloace de transport pe întreg anul 2017, bonificaţia de 10% pentru plata cu anticipaţie. Pentru plata cu anticipaţie de către persoanele juridice a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an 2017, până la 31 martie inclusiv, se acordă o bonificație de 10%.

În ultimele trei zile ale lunii martie casieria Primăriei va sta la dispoziţia contribuabililor cu următorul program prelungit: în zilele de 29, 30 şi 31 martie, miercuri, joi și vineri între orele  8.00–13.00 şi 14.00–17.00.

Serviciul Impozite, taxe și alte venituri din cadrul Primăriei Municipiului Miercurea Ciuc dorește să atragă atenția contribuabililor și asupra unor obligații fiscale, respectiv termene de executare ale obligațiilor de declarare aferente anului 2017.

  • În cazul clădirilor cu destinație nerezidențială, destinație care nu a fost declarată în cursul anului 2016 organului fiscal în vederea stabilirii impozitului pe clădire datorat pe anul 2017, se menține obligația proprietarului imobilului de a depune declarația pentru stabilirea impozitului pe clădire, însoțită de orice document, născut în ultimii 5 ani, din care rezultă valoarea clădirii, în termen de 30 de zile de la data modificări destinației imobilului.

În cazul în care declarația va fi însoțită de un Raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat, document care reflectă valoarea de impozitare a clădirii la data de 31 decembrie 2016, acest document urmează să se prezinte organului fiscal cel târziu până la primul termen de plată (31 martie 2017).

  • În cazul clădirilor cu destinație mixtă (rezidențială și nerezidențială) la data de 31 decembrie 2016, destinație care nu a fost declarată în cursul anului 2016 organului fiscal în vederea stabilirii impozitului pe clădire datorat pe anul 2017, se menține obligația proprietarului imobilului de a depune declarația pentru stabilirea impozitului pe clădire, în termen de 30 de zile de la data modificării destinației. În cuprinsul declarației se delimitează suprafețele cu destinație rezidențială de cele cu destinație nerezidențială, stabilindu-se totodată valoarea impozabilă a suprafeței nerezidențiale. Totodată se va atașa declarației orice document, născut în ultimii 5 ani, din care rezultă valoarea clădirii.

În cazul în care declarația va fi însoțită de un Raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat, document care reflectă valoarea de impozitare a clădirii la data de 31 decembrie 2016, acest document urmează să se prezinte organului fiscal cel târziui până la primul termen de plată (31 martie 2017).

  • Și persoanele juridice au obligația să depună declaraţii privind clădirile pe care le deţin în proprietate la data de 31 decembrie 2016. În cazul în care declarația va fi însoțită de un Raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat, document care reflectă valoarea de impozitare a clădirii la data de 31 decembrie 2016, destinaţia şi valoarea impozabilă a acestora, acest document urmează să se prezinte organului fiscal cel târziu până la primul termen de plată (31 martie 2017).
  • Totodată atragem atenția contribuabililor asupra posibilităților de efectuare a plății on-line și consultare situație fiscală prin Sistemul național electronic de plată on-line cu cardul bancar www.ghiseul.ro, ori prin virament bancar la conturile bancare precizate pe pagina oficială a Primăriei www.szereda.ro, accesând link-ul Tipuri de impozite locale și conturi bancare din partea dreaptă a paginii web.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.