Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Presa internațională vorbește de cele întâmplate la Index, cea mai mare publicație din Ungaria

Foto: https://444.hu

 

Nu este o exagerare faptul dacă spunem că nu există publicație în mass media mainstream din vest care să nu se ocupe de evenimentele de la Index. La publicația cea mai mare din Ungaria aproape întreaga redacție și-a dat demisia după ce miercuri conducerea publicației l-a demis pe redactorul șef Szabolcs Dull.

Evenimentele au fost raportate și de AP, Reuters și agenția internațională de știri Bloomberg. Un corespondent al AP a subliniat că este vorba de un site de știri pe care premierul Viktor Orbán l-a numit cândva o „fabrică de știri false” și că simpatizanții au organizat vineri seară o mare demonstrație în sprijinul publicației.

Potrivit agenției de știri publicația s-a aflat de mult timp în bătaia politicii guvernamentale iar jurnaliștii s-au ridicat pentru că au considerat că este în joc independența lor profesională.

Reuters citează printre altele anunțul de joi al celor de la Index și îl citeză pe Laszlo Bodolai, președintele consiliului de administrație al fundației proprietare, conform cărora Dull nu a putut gestiona presiunea care era asupra redacției, motiv pentru care a fost concediat. Se subliniază și cuvintele ministrului de externe Peter Szijjarto, care la o conferință de presă la Lisabona a negat ca guvernul să aibă vreo legătură cu acest caz.

Bloomberg a furnizat o analiză detaliată a situației mass-media maghiare, cu o declarație destul de elocventă: „Potrivit acestora, Orbán a obținut deja un control aproape complet asupra mass-media independente”.

New York Times s-a concentrat în principal pe paralelele dintre situațiile maghiare și poloneze, potrivit cărora Viktor Orbán își construiește sistemul iliberal de mai bine de zece ani și demontează sistematic publicul independent de el.

Guardian citează discursul lui Veronika Munk în redacție, în care redactorul-șef adjunct a vorbit despre conducerea care a pășit peste o linie roșie și, prin urmare, demisionează. În titlu, ziarul britanic subliniază că jurnaliștii au decis în unanimitate să plece.

The Washington Post, serviciul public german ARD, Tagesschau, SME din Slocacia, presa cehă și belgiană și alte câteva publicații din Europa de Est și Centrală, printre altele, au raportat despre lovitura dată redacției și plecarea jurnaliștilor.

Reporterii Fără Frontiere au raportat, de asemenea, evenimentele și au salutat poziția și activitatea președintelui comisiei Vera Jurova în această privință: Potrivit Institutului Internațional de Presă International Press Institute, o altă lovitură a atins publicul maghiar: „Acesta nu este un simplu ziar independent.

Indexul este o instituție, cel mai mare site de știri din țară, cu peste 1 milion de cititori pe zi. Aproape fiecare a doua pagină de descărcare a fost generată de ei în mass-media independentă ”, au scris ei despre semnificația ziarului.

MTI, agenția de știri finanțată din banii contribuabililor maghiari, nu scrisese încă nimic vineri după-amiază până la 17:30.

După pierderea Indexului, trebuie să adunăm putere. Altfel, distrugerea celui mai puternic ziar independent va fi triumful complet al necinstei, al întunericului imprevizibil. Numai cu voi, prin voi putem deveni mai puternici. Ungaria nu poate rămâne fără o presă adevărată. Ajută-l să nu rămână!

Sursa: https://444.hu/




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *