Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Primăria municipiului Miercurea Ciuc anunță că de marți, 26 aprilie, pasajul peste calea ferată se închide circulației

Primăria municipiului Miercurea Ciuc informează că, în urma consultării cu executantul lucrărilor, s-a decis închiderea traficului auto și pietonal pe pasajul peste calea ferată, începând de marți, 26 aprilie, ora 8:00, dată la care vor începe lucrările de reconstrucție a podului. Conducătorii de autovehicule pot folosi ca traseu alternativ strada Poienii și drumul de ocolire tronsonul Sud-Nord, traseu care va oferi o alternativă la traversarea în siguranță a căii ferate. În cazul pietonilor, este recomandată folosirea pasajului subteran situat în strada Băilor.

Construită în 1974, podul de 198 de metri lungime a suferit renovări majore în 1994 și 2006, dar o nouă renovare nu ar satisface necesitățile actuale. Motiv pentru care Primăria Miercurea Ciuc a depus o cerere de finanțare la Uniunea Europeană pentru reconstrucția acesteia. UE oferă 17,24 milioane de lei sub formă de granturi de mobilitate, dar în condițiile în care prețurile în domeniul construcțiilor au scăpat de sub control, această sumă reprezintă doar o treime din totalul investiției, care se estimează că va ajunge la 48,7 milioane de lei.

Contractul de execuție a fost semnat cu firma Strabag SRL. În urma discuțiilor cu executantul, marți, 26 aprilie, ora 8.00, se închide circulația peste podul. Demolarea va începe cu îndepărtarea stratului asfaltic și cu îndepărtarea diferitelor cabluri suspendate pe pod.

Închiderea podului va îngreuna semnificativ traficul, dar au fost prevăzute rute alternativ atât pentru traficul pietonal cât și pentru cel de vehicule. Pasajul subteran din prelungirea străzii Băilor este deja deschis circulației pietonale, fiind curățat, dezinfectat și dotat cu un iluminat permanent. Traficul auto va putea folosi strada Poieni și drumul de ocolire pentru a evita podul, iar pe durata lucrărilor strada Uzinei Electrice va fi din nou cu dublu sens pentru mașinile sub 3,5 tone.

Cea mai vizibilă schimbare va fi o creștere a lățimii podului: carosabilul va avea o lățime de 7,80 metri (două benzi), cu o balustradă și o bordură de 70-70 de centimetri pe ambele părți, urmate de 2,5 metri de trotuar și pistă pentru bicicliști pe ambele părți, și de o barieră de 30-30 de centimetri pe margini. Pilonii de susținere nu vor fi demolați, ci doar consolidați și pe ei vor fi amplasate grinzi prefabricate din beton. Iluminarea va fi asigurată de 42 de becuri LED montate pe stâlpuri înalte de 9 metri.

  • informații furnizate de Biroul de presă a Primăriei municipiului Miercurea Ciuc



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.