Casele de marcat trebuie conectate la serverul ANAF până în 30 noiembrie

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Toate IMM-urile din România vor trebui să aibă conectate casele de marcat la serverul ANAF, până în 30 noiembrie 2021.

ANAF comunică faptul că,  potrivit legislației, operatorii economici încadraţi în categoria contribuabililor mici şi mijlocii au obligația de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale, (denumite în continuare AMEF), în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordinul Președintelui ANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere monitorizare a datelor fiscale al ANAF.

Termenul limită de conectare a AMEF este 30.11.2021, pentru AMEF deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.

Prezenta informare vine în întâmpinarea dvs. cu scopul de a preveni eventualele probleme privind conectarea AMEF, potențial generate de numărul ridicat de solicitări anticipat pe finalul perioadei și evitării penalizărilor aferente neconectării acestora la sistemul informatic al MF – ANAF. În vederea evitării supraaglomerării personalului implicat în proximitatea termenului limită din data de 30.11.2021, vă încurajăm să dispuneți măsurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor la care facem referire.

Conectarea AMEF la serverele ANAF va presupune renunțarea la anumite declarații care se depun periodic de către contribuabili având ca efect o simplificare a obligațiilor declarative, în eventualitatea realizării cu succes a procesului și transmiterii datelor complete.

Precizăm că, în situația în care utilizați AMEF instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice, aveți obligația completării și transmiterii declarației prevăzute în Anexa    nr. 2  la OpANAF 435/2021, până la termenul anterior menționat.

Declaraţia (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe site-ul ANAF în secţiunea Servicii onlineDescărcare Declaraţii şi se depune în format PDF, cu fişier XML ataşat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Operatorii economici care depun această declaraţie (F4110) îşi vor îndeplini obligaţiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, cu respectarea prevederilor OpANAF nr.627/2018, privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art.3 alin.(1) lit.a) sau art.3 alin.(2) lit.a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art.3 alin.(1) lit.b) şi c) din  anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr.28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr.479/2003.

Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1)  lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

Pentru informaţii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF, disponibil pe site-ul  www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy