UDMR își arată colții. Pentru început: Codul administrativ

0

Articol disponibil în: Magyar Română

 

Un proiect de modificare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare se află în consultare publică până la 29 ianuarie a.c.

Aparent, proiectul ar avea rolul unei presupuse îndreptări a unei stări de fapt ce ar fi caracterizat politica românească în ultimii ani: ocuparea funcției de prefect – apolitică- de către persoane agreate politic sau aflate in siajul liderilor vremii sau chiar dacă anterior au avut rol politic.

PREVEDERILE OUG

Cu toate acestea, o simplă analiză a notei de fundamentare a OUG şi a proiectului, permite unele concluzii cât se poate de simple:

– propunerea politizează integral funcţia de prefect, permiţând oricărui membru de partid politic să ocupe funcţia, fără să aibă altă pregătire în domeniu, şi fără să aibă cunoştinţe de specialitate;

– motivația unei OUG pentru a modifica statutul prefectului este exclusiv una politică, lipsind cu desăvârșire urgența care sa justifice imixtiunea peste puterea legislativă, cu atât mai mult cu cât, potrivit Constituției, atribuțiile prefectului se stabilesc prin lege organică.

În absența unei urgențe reale, a unui impact imediat și iminent asupra societății, trimișii UDMR în guvern nu fac decât sa demonstreze că își doresc rezolvarea cât mai rapidă a intereselor proprii și să profite de efemera prezență la guvernare pentru a săpa, în continuare, de fapt, la temelia statului român;

– avantajează indiscutabil UDMR, prin transformarea funcţiei de prefect într-una decorativă, în spatele căreia liderii maghiari ar putea face lucruri care, până acum, au putut fi stopate prin intervenţiile reprezentanţilor guvernului în teritoriu.

Este de notorietate modul în care primarii și președinții UDMR de consilii județene au încălcat, de-a lungul anilor, legislația românească, emițând zeci și sute de acte normative în afara legii, care ar fi condus la separarea de facto a județelor maghiare, a căror legalitate a fost însă restabilită de intervenția prefecților.

RĂZBOIUL UDMR CU PREFECȚII ROMÂNI, CARE S-AU OPUS PROVOCĂRILOR VENITE DE LA BUDAPESTA VIA UDM

Dar să le luăm pe rând. Mai întâi noul ministru al dezvoltării Cseke Attila s-a arătat surprins că proiectul de OUG nu a fost adoptat în precedenta şedinţă de guvern de la începutul lunii ianuarie.

Detalii aici.

Acesta susţine trecerea prefecţilor, din rândul înalților funcţionari publici, în  rândul demnitarilor publici. Dar oare ce înseamnă acest lucru, concret? O simplă lectură a definiției dată de Codul Administrativ functiei de demnitate publică arată că aceasta poate fi ocupată, direct sau indirect, in urma unui proces electoral. Or, prefectul nu este un rezultat al unui proces electoral, oricât de mult ar încerca UDMR să argumenteze.

Instituția prefectului este una de reprezentare a guvernării în teritoriu, cu un rol aplicat foarte clar și apolitic, acela de a asigura legalitatea actelor autorităților locale și coerența aplicării politicilor guvernamentale. Pentru asta, prefectul trebuie să fie, în primul rând, un specialist în administrație. Degradarea funcției de prefect, prin numirea, în ultimii ani, a unor oameni politici, este un efect al degradării statului în sine, iar soluția nu este legiferarea politizării acestei funcții, cât respectarea Constituției. în spirit și literă.

Despre

CONSTITUȚIE PE CARE UDMR ÎNSĂ NU O RECUNOAȘTE,

TOATĂ PUTEREA ÎN PIXUL PREFECTULUI, O ALTFEL DE POLITIZARE

și

INTERESUL POARTĂ FESUL..UDMR puteți citi AICI, pe infoactual.ro.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy