Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

SIMULARE BAC 2022: Prezența elevilor din Harghita la proba de Limba și literatura română

A început o săptămână plină de emoţii pentru elevii de liceu aflaţi în ani terminali, care se pregătesc pentru examenul de Bacalaureat.

Luni, 28 martie, a avut loc simularea probei scrise la Limba şi literatura română.

Conform datelor centralizate de Inspectoratul Școlar Județean Harghita, la prima probă din cadrul simulării de Bacalaureat, la clasa a XII-a au fost prezenți 1907 din 1969 de elevi. La clasa a XIII-a au fost prezenți 2 elevi din 89.  S-au prezentat la simulare, în total, 1909 elevi.

Rezultatele obţinute de elevi la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care acestea s-au desfăşurat, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Rezultatele obţinute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog, totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi.

Marţi va avea loc proba obligatorie a profilului, iar miercuri – proba la alegere a profilului şi specializării. Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine pe 31 martie probă scrisă la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi afişate pe 14 aprilie.

****

Cazuri speciale Bacalaureat 2022:

Până luni, 28 martie, la Inspectoratul Școlar Județean Harghita au fost două cereri de cazuri speciale.
Comisia județeană pe baza Procedurii nr. 25464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale – sesiunea 2022, a aprobat următoarele condiții de egalizare a șanselor:
mărirea cu o oră a timpului destinat efectuării lucrării scrise;
– pe parcursul probelor scrise se acordă, la cerere, pauze, avându-se în vedere încadrarea în termenul maxim prevăzut pentru elaborarea lucrării.
– realizarea lucrării scrise prin dictarea conţinutului acesteia, de către elevul cu disgrafie, către un profesor asistent.
– se organizează o clasă separată, cu supraveghere audio-video. Supravegherea candidatului este asigurată de cel puțin doi profesori asistenți, membri ai comisiei de examen.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.