Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

A fost semnat protocolul de colaborare care prevede proiectarea variantei de ocolire a municipiului Miercurea-Ciuc și satele învecinate din Ciucul de Sus

Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila și Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat miercuri, 12 ianuarie, în București, un protocol de colaborare care prevede proiectarea variantei de ocolire a municipiului Miercurea-Ciuc și satele învecinate din Ciucul de Sus.

Pe termen lung, varianta de 19,1 kilometri va conecta zona Ciucului la viitoarea autostradă A8 (Ungheni–Târgu Mureș). Proiectarea și construcția variantei de ocolire, care se va desprinde de drumul european 578 înainte de Jigodin și se va reconecta înainte de Racu, ar putea începe cel mai devreme în 2024.

„Centura semicirculară” a municipiului are un trecut de mai mult de un deceniu, dar a fost blocat de-a lungul anilor. În parteneriat cu Sâncrăieni, Ciceu, Siculeni și Racu anul trecut a fost scoasă din impas, iar primarul Korodi Attila și directorul general CNAIR, Cristian Pistol au semnat astăzi un protocol de colaborare pentru proiectare (actualizarea studiului de fezabilitate, proiectare tehnică și DTAC).

Traseul va avea o lungime totală de 19,1 km, ocolind Miercurea-Ciuc dinspre vest, Ciceul și Siculeniul dinspre est, și se va reîntâlni cu drumul european sub Racu, iar pe termen lung va fi o continuare a drumului expres care va lega reședința de județ de Gheorgheni și de autostrada A8. Proiectul include construcția a zeci de poduri, inclusiv trei pasaje peste cale ferată.

Elaborarea studiului de trafic și actualizarea studiului de fezabilitate din 2010 va dura circa doi ani, iar proiectarea detaliată și construcția ar trebui să înceapă în 2024. În ceea ce privește valoarea lucrărilor, studiul anterior din 2010 estima costurile de proiectare și construcție la 150 de milioane de euro.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.