Cel mai vândut brand de apă minerală în 2017 este din Harghita
Articol disponibil în: Magyar Română
Producţia de băuturi, o piaţă de peste 11 mld. lei ( 2,8 mld. euro) anual, este dominată de nume româneşti cu tradiţie precum Borsec, Timişoreana, Fares sau Beciul Domnesc, dar din spate vin puternic mărci noi precum AQUA Carpatica, Zăganu sau Avincis. Iar în unele categorii, brandurile noi au ajuns chiar pe primele locuri în piaţă la mai puţin de un deceniu de la lansare. Un exemplu este brandul AQUA Carpatica, creat de Jean Valvis, părintele brandurilor Dorna (ajuns în portofoliul Coca-Cola HBC) şi LaDorna (deţinut de francezii de la Lactalis), informează ZF.
Cel mai vândut brand de apă minerală în funcţie de volumul vânzărilor a rămas anul trecut Borsec, cel mai vechi brand românesc din categoria apelor minerale. Borsec este brandul companiei Romaqua Group, cea mai mare afacere românească din sectorul băuturilor, controlată de antreprenorul Octavian Creţu. Poziţia a doua este ocupată de AQUA Carpatica, brand produs de compania Carpathian Springs şi deţinut de omul de afaceri Jean Valvis.
AQUA Carpatica, brand creat în 2010, este urmat în clasamentul celor mai vândute branduri de apă îmbuteliată în funcţie de volum de către Izvorul Alb. Acesta este produsul de pe categoria de apă îmbuteliată plată al brandului Dorna, deţinut de Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi.