Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

A nemzetközi sajtó az Index- nél, Magyarország legnagyobb kiadványánál történtekről beszél

Foto: https://444.hu

Nem túlzás azt állítani, hogy a nyugati mainstream médiában nincs olyan kiadvány, amely nem foglalkozna az Index eseményeivel. Szinte az egész szerkesztőség lemondott, miután a lap vezetősége szerdán Dull Szabolcs főszerkesztőt menesztette.

Az eseményekről az AP, a Reuters és a Bloomberg nemzetközi hírügynökség is beszámolt. Az AP egyik tudósítója rámutatott, hogy egy híroldalról van szó, amelyet Orbán Viktor miniszterelnök egyszer “hamis hírüzemnek” hívott, és hogy a támogatók péntek este nagyszabású demonstrációt szerveztek a kiadvány támogatására.

A hírügynökség szerint a kiadvány már régóta a kormánypolitika célkeresztjében van, és az újságírók felálltak, mert úgy gondolták, hogy szakmai függetlenségük veszélyben van.

A Reuters idézi többek között az Index csütörtökön tett bejelentését és idézi Bodolai Lászlót, a tulajdonos alapítvány igazgatóságának elnökét, amely szerint Dull nem tudta kezelni a szerkesztőségre nehezedő nyomást, ezért elbocsátották. Kiemelésre kerülnek Szijjártó Péter külügyminiszter szavai is, akik egy lisszaboni sajtótájékoztatón kikérte magának, hogy a kormánynak bármi köze lenne az esethez.

A Bloomberg részletes elemzést adott a magyar média helyzetéről, meglehetősen ékesszóló kijelentéssel: “Szerintük Orbán már majdnem teljes ellenőrzést elért a független média felett.”

A New York Times elsősorban a magyar és a lengyel helyzetek párhuzamaira összpontosított, amelyek szerint Orbán Viktor több mint tíz éve építi az illiberalizmus rendszerét, és szisztematikusan szétbontja a tőle független nyilvánosságot.

A Guardian idézi Munk Veronika szerkesztőségi beszédét, amelyben a főszerkesztő-helyettes a vörös vonalon átlépő vezetésről beszélt, ezért lemondanak. A brit újság címben mutat rá arra, hogy az újságírók egyhangúlag úgy döntöttek, hogy távoznak.

A Washington Post, a német közszolgálati ARD, a Tagesschau, a szlovák SME, a cseh és a belga sajtó, valamint számos más kelet-és közép-európai publikáció számolt be a szerkesztőséget ért csapásáról és az újságírók távozásáról.

A Riporterek Határok Nélkül újságírószervezet is beszámolt az eseményekről és üdvözölték Vera Jurova bizottsági elnök kiállását és aktivitását ebben az ügyben.

Az International Press Institute szerint egy újabb csapás sújtotta a magyar nyilvánosságot: „Ez nem egy egyszerű, független újság. Az Index egy intézmény, az ország legnagyobb híroldala, több mint napi 1 millió olvasóval. Majdnem minden második oldalletöltést ők generáltak a független médiában” – írták az újság jelentőségéről.

Az MTI, a magyar adófizetők pénzéből finanszírozott állami hírügynökség, péntek délután 17.30-kor még nem írt semmit.

Az Index elvesztése után erőt kell gyűjtenünk. Egyébként a legerősebb független újság megsemmisítése a becstelenség, a kiszámíthatatlan sötétség teljes diadalát fogja eredményezni. Csak veletek, általatok válhatunk erősebbé. Magyarország nem maradhat valódi sajtó nélkül. Segítsetek, hogy ne maradjon!

Forrás: https://444.hu/

 

 




Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.