Interviu cu Bajkó László, candidat la funcția de primar al municipiului Gheorgheni

0

Articol disponibil în: Magyar Română

bajko laszloDintre toți candidații de la primăria Gheorgheni, unul singur se pare că are ceva de spus concret și a abordat o promovare online deschisa și, mai mult de atât, ni s-a părut ca e unul dintre puținii candidații din Harghita care au refuzat să facă parte din blatul UDMR – PCM, motiv pentru care am considerat că merită intervievat ca alegătorii să vadă că există și alte variante și că vechea clasă politică din Harghita se mai poate reforma.

Care este motivul pentru care ați ales să candidați la funcția de primar?
După un mandat de 4 ani în calitate de consilier local m-am convins că actuala conducere majoritară a orașului, cei din PCM, au luat-o pe o cale total greșită. Municipiul Gheorgheni a involuat din toate punctele de vedere în ierarhia localităților din tot Ținutul Secuiesc. Cel mai dureros aspect din acest clasament este ultimul loc privind accesarea fondurilor nerambursabile, fie ele unionale sau de alta natură. Bugetul local propriu fiind sărac, singura posibilitate de a face ceva considerabil pentru populația locală a fost și este în continuare accesarea fondurile atrase din surse externe, preferabil nerambursabile, fapt ce a fost total neglijat de conducerea operativă actuală a orașului. Din motive greu de înțeles, chiar din când în când dubioase, în ultimii opt ani conducerea s-a axat pe executarea lucrărilor prin atribuire directă, în foarte multe cazuri fără respectarea principiului priorității, necesității, oportunității. Sunt convins că foarte multe lucruri trebuie schimbate în municipiul Gheorgheni, fapt pentru care am considerat că prin experiența acumulată ca antreprenor din 1991, cumulat cu cea dobândită în administrația locală în ultimii patru ani este o bază bună și necesară lângă voința de a aduce schimbări pozitive în viața comunității ca și candidat la postul de primar al municipiului.
Ce nu s-a făcut bine până acum în Gheorgheni și trebuie schimbat?
În răspunsul dat anterior am amintit cel mai grav segment al neajunsurilor din ultimele două cicluri electorale, dar din păcate au fost și sunt mai multe. Nu putem trece cu vederea că în ultimii ani s-a externalizat pentru firme private sistemul de termoficare, serviciul de salubrizare, serviciul de deszăpezire, serviciul de supraveghere și taxare a parcărilor, care la rândul lor au fost servicii proprii și prețul acestora nu depindea de goana după profit a firmelor private. Hotărârile luate de conducerea majoritară în foarte multe cazuri au dat dovadă că factorii decizionali nu au viziune economico-administrativă, sistemul de a conduce orașul fiind unul de ,,stingere a focurilor izbucnite” prin rezolvarea situațiilor apărute pe moment. Au fost și sunt probleme majore și în funcționarea consiliului local, prin nerespectarea multor articole din legea 215 din 2001. Comisiile de specialitate din cadrul consiliului local timp de 4 ani au funcționat de ,,ochii lumii” cu toate că după opinia mea la baza luării deciziilor corecte și bine dezbătute stau aceste comisii. Prin luarea unor hotărâri greșite, comunitatea a fost prejudiciată cu sute de mii de euro. Sunt nereguli organizatorice majore și în cadrul primăriei, mai ales în aparatul de specialitate al primarului, fapt ce duce la performanța precară în ceea ce înseamnă operativitatea activității în acest domeniu. Sunt foarte multe lucruri de schimbat. Nu spun că nimic nu este bun și ca principiu nu aș dori să schimb lucruri care funcționează numai de dragul să fie făcute altfel.
Care sunt planurile dumneavoastră dacă veți ajunge primar?
Planurile ca primar al municipiului sunt multiple, dar aș enumera câteva din ele, cum ar fi:
– Reorganizarea aparatului de specialitate al primarului
– înființarea cât mai urgentă a biroului special de accesare fonduri
– reorganizarea gospodăriei locale
– clarificarea situațiilor contractuale ale serviciilor externalizate
– înființarea unui sistem local de achiziții servicii și lucrări tip SEAP pentru lucrările cu atribuire directă
– atragerea în zonă a capitalului privat pentru înființarea de locuri de muncă, prin punerea la dispoziție a celor interesați terenuri pentru realizarea investițiilor.
– „rechemarea” tinerilor care au plecat din oraș prin acordarea de teren pentru construire locuințe.
– întărirea siguranței cetățeanului
– elaborarea unui plan viabil pentru rezolvarea situației sociale a rromilor din municipiu
– întărirea colaborării din toate punctele de vedere cu comunitățile locale vecine
– găsirea soluțiilor pentru funcționarea permanentă (fără vacanțe) a creșelor pentru copii
– promovarea spiritului civic

Cele enumerate sunt câteva din cele care sunt necesare pentru a aduce schimbări, dar în primul rând țin să subliniez că în opinia mea în orice domeniu este foarte importantă ORGANIZAREA cu luarea în seamă a posibilităților, necesităților, respectiv a priorităților.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy