Ministerul Finanţelor a actualizat ghidul e-Factura. Ce trebuie să știe contribuabilii

0

Articol disponibil în: Magyar Română

În contextul îmbunătățirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborării cu firmele care oferă servicii de contabilitate și cu reprezentanții mediului de afaceri, M.F. a actualizat ghidul de accesare și utilizare a sistemului RO e-Factura.

Ghidul este disponibil pe www.mfinante.gov.ro sau poate fi accesat direct prin linkul: https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/Ghide-Factura_21022024.pdf

Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual.

În acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie însă ca utilizatorul să aibă cont în SPV, unde s-a înregistrat în baza certificatului digital).

Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă și funcția de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor și lista continuă. Acum lucrăm la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un
volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil și că ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă
”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, aproximativ 40 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 397 miliarde de lei.

Implementarea E-factura

Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.


Contribuabilii pot obţine informaţii suplimentare :

  • prin intermediul Serviciului Spaţiu Privat Virtual – Formularul Unic de Contact,
    Secţiunea Asistenţă şi îndrumare în domeniul fiscal;
  • telefonic, apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60

Compartiment Comunicare, Relaţii Publice şi Mass Media

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy