Noua lege a asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor a fost adoptată de Parlament

0

Articol disponibil în: Română

Proiectul de lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor a primit votul Camerei Deputaților – For decizional (rezultat vot pentru=273, contra=2, abtineri=4).

Pentru a intra în vigoare, actul va trebui promulgat de Președinte și publicat în Monitorul Oficial.

Noul cadru legal se va aplica tuturor imobilelor formate din teren cu una sau mai multe construcţii, în care există proprietăţi individuale reprezentate de locuinţe şi/sau spaţii cu altă destinaţie.

În acest context, proiectul de lege stabilește condiţii clare pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţeinormele de conduită în cadrul condominiului sau principiile de stabilire a cotelor de proprietate comună asupra imobilului.

Potrivit noii legi, asociaţiile de proprietari vor fi obligate să creeze un fond de reparaţii anual, precum şi un fond de rulment. De asemenea, fiecare asociație de proprietari va fi obligată să dețină un cont bancar, care va fi cunoscut tuturor celor din condominiu pentru a putea plăti în acest cont diversele cheltuieli ale asociației.

În ceea ce privește regulamentul condominiului, acesta va trebui inițiat de către președintele asociației sau de către comitetul executiv al asociației de proprietari, dezbătut și adoptat în adunarea generală cu acordul majorității proprietarilor din condominiu și adus la cunoștință, prin afișare la avizier sau prin înmânarea unei copii conforme a acestuia, scrie avocatnet.ro.

„Regulamentul condominiului nu poate impune nicio restricție exercitării drepturilor proprietarilor în afara celor care sunt justificate prin destinația imobilului, așa cum este prevăzută în proiectul tehnic și cartea tehnică a construcției” este una dintre prevederile propuse de deputați pentru adoptare.

De altfel, documentul reglementează dreptul proprietarilor de condominiu de a fi informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociației. Proprietarii vor avea dreptul de a primi explicații cu privire la calculul cotelor de contribuție la cheltuielile asociației și le vor putea contesta în scris, în zece zile de la afișarea listei de plată.

De asemenea, vor fi detaliate şi clarificate atribuţiile administratorului, ale preşedintelui, ale comitetului executiv, ale cenzorilor, tipul de relaţii dintre aceştia, precum şi procedurile de aprobare a deciziilor privind realizarea lucrărilor de reabilitare a imobilului şi de limitare a consumului energetic.

Nu în ultimul rând, proiectul de lege introduce obligativitatea ca lucrările de reabilitare pentru imobilele de locuinţe având mai multe tronsoane/scări să se facă unitar, şi nu pe segmente de clădire. În ceea ce priveşte condominiile de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului faţadei se poate face numai în mod unitar pe întreg condominiul, indiferent de numărul asociaţiilor de proprietari constituite pe scări sau tronsoane, în baza unei documentaţii tehnice elaborate în condiţiile legii, de către arhitecţi cu drept de semnătură.

Mai multe detalii pe avocatnet.ro.


Sursa: ZPN

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy