Relansarea economică a județului Harghita, o prioritate

0

Articol disponibil în: Magyar Română

În data de 18 ianuarie a avut loc forumul Consiliului Consultativ Economic al județului Harghita

Consiliul Consultativ  Economic al județului Harghita s-a reunit în data de 18 ianuarie la sediul consiliului județean, având în prim plan strategia economică a județului Harghita, în contextul situației dificile generate de pandemie dar și din perspectiva necesității relansării economiei prin intermediul proiectelor și propunerilor antreprenorilor.

Anul acesta va fi unul definitoriu pentru economia județului, de aceea este foarte important ca reprezentanții sferei economice să vină cu propuneri. Trebuie să facem investiții care să susțină activitatea economică raportat la specificul local, și, un prim pas constă în orientarea în carieră, susținerea învățământului profesional și recalificarea profesională a adulților. Cea mai mare provocare o constituie în continuare atragerea de fonduri UE și trebuie să vedem ca o oportunitate pentru susținerea proiectelor și programelor, portofoliile deținute de UDMR în guvernul actual.”, a precizat Borboly Csaba

Strategia economică a județului Harghita este cea mai importantă pentru viața județului, fiind esențială pentru susținerea investițiilor și găsirea pârghiilor necesare relansării segmentelor afectate de pandemia de Covid-19, în acest sens, Csilip Árpád, directorul Agenției de Dezvoltare a Județului Harghita, instituție subordonată a consiliului județean, apreciind importanța organizării unui astfel de forum, la început de an, pentru ca obiectivele principale să fie dezbătute de persoanele direct implicate.

În cadrul forumului a fost adus în discuție și segmentul turism, unul dintre cele mai afectate de la începutul pandemiei, Biró Barna-Botond, vicepreședinte al consiliului județean și președinte al ADI Harghita, susținând importanța comunicării dintre antreprenorii din domeniu în vederea identificării problemelor și găsirii unor soluții punctuale: „A fost un an dificil pentru comunitate și este important să ne împărtășim experiența. Aceasta este o perioadă de tranziție, în care trebuie să analizăm și să planificăm, astfel încât să reiasă o strategie economică diferențiată, pe fiecare segment în parte. Situația turismului în anul precedent a fost una dificilă, ne-am confruntat la nivelul județului cu o scădere de 50%  a numărului de vizitatori și ca atare și a veniturilor. Am încercat să organizăm evenimente de tip Info Trip, în care prin intermediul bloggerilor și al influencerilor să facem cunoscută varietatea județului, în prezent avem o inițiativă în ceea ce privește domeniul schiabil. Trebuie să ne facem auziți și să promovăm oportunitățile, așa putem contribui la relansarea turismului”.

Pe parcursul discuției au fost dezbătute și teme legate de evoluția populației raportată la dezvoltarea economică a județului, orientarea profesională, sistemul de taxe aplicabil, toate acestea având un rol important în creionarea strategiei economice.

Antreprenorii au fost rugați să transmită proiectele și propunerile lor care să se axeze pe cele  6 puncte din strategia de dezvoltarea economică: să fie inovative, să răspundă la nevoi reale, adaptabile la schimbările din jur, eficiente, realiste și sustenabile, transferabile și în alte zone ale județului.

Obiectivul strategiei economice este de a crește competitivitatea economică, calitatea vieții și nivelul de trai al populației.

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy