Servicii electronice oferite contribuabililor de ANAF
Articol disponibil în: Română
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală oferă contribuabililor servicii electronice în vederea facilitării îndeplinirii obligațiilor fiscale.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este un serviciu electronic facil, oferit gratuit contribuabililor, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. Acest serviciu permite obţinerea informaţiilor privind: situaţia fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale, primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale.
Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică cu cele comunicate prin poştă, prin remitere la domiciliul fiscal al contribuabilului sau prin remitere la sediul organului fiscal.
Instrucţiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, la următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice.
Totodată, în vederea accesării serviciilor electronice puse la dispoziția contribuabililor de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus la dispoziţia contribuabililor calculatoare în sistem self service (auto-servire). La cerere, contribuabilii vor fi îndrumaţi de către funcționari pentru accesarea și utilizarea acestor calculatoare.
Lista sediilor ANAF, în care sunt puse la dispoziţia contribuabililor calculatoarele , se regăseşte pe site-ul instituţiei, www.anaf.ro, la secţiunea Servicii oferite de ANAF.
Informaţii cu privire la aplicarea legislaţiei fiscale se pot obţine și telefonic la numărul (+4) 031.403.91.60 – Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center.