19 ani de 112 în România. Harghita, unul dintre județele cu cele mai multe apeluri non-urgente

0

Articol disponibil în: Română

 

În anul 2022, în județul Harghita, mai mult de jumătate dintre apelurile la 112 nu au fost urgențe (51,85%). Este vorba despre 46.996 de apeluri, iar peste 2.000 dintre acestea au fost efectuate de o singură persoană, care a sunat abuziv la Centrul unic pentru apeluri de urgență 112 Harghita.

În județul Harghita s-au înregistrat, anul trecut, 90.647 de apeluri dintre care 46.996 (51,85%) au reprezentat non-urgențe în care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont.

La Centrul unic pentru apeluri de urgență Harghita, doar 43.651 de apeluri (48,15%) au fost urgențe de competența agențiilor specializate de intervenție. Cele mai multe apeluri au reprezentat urgențe medicale și au fost transferate către Ambulanță – 35.475 (55,41%). De asemenea, către ISU-SMURD au fost transferate 12.805 (20,00%), către Poliție – 11.988 (18,73%), către Jandarmerie – 2.902 (4,53%) și către alte agenții850 (1,33%).

Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția colaborată a mai multor agenții.

La nivel național, numărul unic de urgență 112 este apelat, în continuare, de la an la an, tot mai responsabil. În cele mai multe județe ale țării, peste jumătate dintre apeluri au reprezentat urgențe reale. În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente.

***

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție. În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență a fost înființat în urmă cu 19 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Este esențială apelarea 112 cu responsabilitate doar în situații de urgență.

Informații utile privind apelarea Serviciului de urgență 112 pot fi consulate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.

Îmbunătățirea calității serviciilor oferite cetățenilor și agențiilor de intervenție reprezintă pentru STS o prioritate permanentă.

 

Biroul de Presă al STS

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy