Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

A fost aprobat bugetul municipiului Miercurea Ciuc

Bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului Miercurea Ciuc, delegarea gestiunii serviciului de iluminat public figurau pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Local din 20 aprilie 2021.  La începutul şedinţei au depus jurământul doi consilieri locali noi.

Doi consilieri locali noi au intrat marţi după-amiază în legislativul local. După ce mandatele lor au fost validate, Varga Csaba-Pál ales de pe lista UDMR, după încetarea prin deces a mandatului de consilier al domnului Kálmán Dénes, precum şi Erős Maria ales de pe lista PNL, în locul consilierului Marius Ţepeluş numit subprefect al judeţului Harghita, au depus jurământul de credinţă.

Avem nevoie de investiţii şi programe bune pentru a trăi într-un oraş puternic atât din punct de vedere al dezvoltării, cât şi a comunităţii. Bugetul de venituri şi cheltuieli are la bază aceste obiective” , a declarat primarul Korodi Attila. Acesta a evidenţiat și faptul că din cauza întârzierii bugetului de stat au rămas numai opt luni pentru implementarea bugetului local.

Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021, orientat către investiţii şi dezvoltări, respectiv către programe pentru consolidarea vieţii comunităţii locale a fost aprobat în unanimitate.

Bugetul pe acest an va fi format din venituri totale de 241,71 milioane de lei, din această sumă 58 la sută, adică 139,83 milioane de lei sunt orientate către investiţii, iar pentru funcţionarea aparatului tehnic al primăriei sunt proiectate 101,88 milioane lei. Una dintre noutăţile bugetului este bugetul participativ.

Ultimul proiect de hotărâre pe ordinea de zi a fost aprobarea delegării gestiunii serviciului de iluminat public pe teritoriul administrativ al Municipiului Miercurea-Ciuc. Dat fiind faptul că, contractul încheiat cu Electric-Inst SRL în 2017 se încheie în curând, trebuie început procesul de achiziţie publică pentru delegarea de gestiune a serviciului de iluminat public. Studiul de fundamentare, caietul de sarcini şi regulamentul de organizare şi funcţionare, elaborate de Tigra-Will SRL sunt primii paşi în acest proces.

Studiul justifică motivele delegării gestiunii, descrie structura actuală şi situaţia economico-financiară actuală a sistemului de iluminat public, formulează recomandări pentru modernizarea, eficientizarea şi extinderea sistemului. Pe baza studiului, valoarea totală estimată pentru prestarea serviciului, pe toată perioada de cinci ani, este de 4.061.500 lei fără TVA.

Pe baza cantităţilor anuale estimate pentru operarea sistemului de iluminat public este necesar de aproximativ 740.000 lei/an.

 




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *