Avertismente aplicate de MFP pentru mesaje de publicitate înșelătoare

0

Articol disponibil în: Română

Ministerul Finanțelor Publice a început o campanie de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă la un eșantion de 447 de firme, dintre care 17 mari contribuabili, care comercializează produse alimentare, băuturi și tutun (cod CAEN 4711).

Programul are ca scop informarea comercianților privind prevederile legale în domeniul publicității înșelătoare și comparative și a consecințelor defavorabile ale acestora. De asemenea, sunt analizate mesajele campaniilor publicitare pe care aceste firme le derulează în mediul on-line, presa scrisă, panotaj stradal, broșuri, pliante etc.

Conform unui comunicat MFP, după finalizarea verificărilor la cele 447 de firme, s-au aplicat avertismente pentru mesajele publicitare neconforme.

Mesajele neconforme erau, potrivit MFP, de tipul: „…suntem cei mai ieftini din cartier!”, „Cea mai bună şi proaspătă carne, doar la…!” sau „Mai ieftin, mai bun, mai aproape!”.

Sesizările privind publicitatea înşelătoare se pot trimite  instituției prin intermediul formularului de sesizări online disponibil pe site la adresa http://www.mfinante.ro – Agenţi economici – Publicitate înşelătoare – Formularul de sesizare on line. Astfel, „aspectele care reprezintă încălcări ale Legii nr.158/2008 vor fi identificate, cercetate şi soluţionate într-un timp cât mai scurt”, precizează MFP.

Campania de informare şi verificare privind publicitatea înşelătoare şi comparativă continuă în rândul agenţiilor turistice – cod CAEN 7911, şi a turoperatorilor, urmând ca în trimestrul III să fie verificate societăţile care desfăşoară comerţ cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate – cod CAEN 4773.


Sursa: ZPN

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy