Conducerea SJU Miercurea-Ciuc susţine că a acţionat în mod legal în stabilirea salariilor şi sporurilor

0

Articol disponibil în: Magyar Română

În cadrul unei conferințe de presă, conducerea spitalului Județean de Urgență Miercurea-Ciuc și-a exprimat punctul de vedere legat de afirmațiile Federației „Solidaritatea Sanitară”, apărute în presa locală.

Conducerea Spitalului Județean de Urgență Miercurea-Ciuc spune că acționat în mod legal în stabilirea salariilor și sporurilor, iar comunicarea referitor la această situație a Federației „Solidaritatea Sanitară” din România a dezvăluit opiniei publice doar o parte a realității.

În anul 2018, conducerea spitalului a aplicat noua lege a salarizării și ulterior hotărârea guvernului privind reglementarea sporurilor de munca, care a prevăzut stabilirea anuală a sporurilor.

Conducerea a păstrat la un nivel mai ridicat sporurile pentru personalul auxiliar din motive de echitate, cu intenția de a echilibra impactul creșterilor salariale maxime (acordate medicilor și asistenților care au primit salariul maxim, preconizat pentru anul 2022, începând cu 1 martie 2018).

Conform reglementărilor legale, personalul auxiliar ar fi trebuit să primească creșteri salariale treptate anual.

Medicii și asistenții ar fi primit creșteri treptate ale sporurilor conform planurilor conducerii spitalului, astfel situația salariilor și sporurilor pentru personalul medical (medici, asistenți și personal auxiliar) ar fi trebuit să se echilibreze în 2022. Însă, acest lucru a fost împiedicat de faptul că începând din 2019, la fiecare sfârșit de an, a apărut o ordonanță a guvernului, care preciza că se mențin sporurile salariale ale anului următor la nivelul sporurilor din decembrie a anului precedent. Deci, în ultimii patru ani, nu a existat o posibilitate legală care să permită modificarea sporurilor salariale.

Conducerea spitalul este deschisă la asigurarea echității prin toate posibilitățile legale. Aceasta se reflectă și în faptul că nivelul sporurilor salariale furnizate din bugetul anual de venituri și cheltuieli aprobat este doar cu 0,5% mai mic decât maximul de 30% care poate fi acordat din cheltuielile salariale. Totodată, spitalul a primit doar 75% din suma contractată de la Casa de Asigurări de Sănătate pentru anul în curs.

Potrivit poziției conducerii spitalului, dar și a Inspectoratului Teritorial de Muncă, situația invocată nu constituie conflict colectiv de muncă, deoarece nu pot constitui obiect al conflictelor colective de muncă revendicările angajaților pentru a căror rezolvare este necesară adoptarea unei legi sau a altui act normativ.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy