Comisarul Sorin Susanu: Nu a fost un accident, ci o practică. În 2015, hipermarket-ul a mai fost amendat pentru că reclamele și pliantele erau exclusiv în limba maghiară

0

Articol disponibil în: Română

61907046

Actualizare articol: 20:20

„Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:
În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unității întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.
La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet și nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.
Referitor la informația apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menționăm ca această amendă nu există.” se arata într-un comunicat  oficial din partea Kaufland Romania.

Actualizare articol 12:30 ANPC a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul Kaufland din Odorheiu Secuiesc. Comisarul Sorin Susanu a declarat pentru România Liberă că nu a fost un accident, ci o practică, de aceea a luat această măsură. Comisarul a mai precizat că, în 2015, hipermarket-ul a mai fost amendat cu 5.000 de lei pentru că reclamele și pliantele erau exclusiv în limba maghiară.

https://youtu.be/yflC_demZ_c

Comisariatul Regional Brașov al ANPC s-a autosesizat în cazul bărbatului care ar fi fost refuzat de o vânzătoare a hipermarket-ului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, care nu a vrut să-l servească pentru că nu vorbea limba maghiară.

Ca urmare a acestei filmări, CRPC Brașov se autosesizează!!”, a scris pe Facebook Claudiu Susanu, comisar-șef al CRPC Brașov, potrivit newsbv.ro.

Un bărbat s-a filmat în timp ce merge la respectivul hipermarket și cere o porție de mici, în limba română. Apoi, acesta susține că vânzătoarea îl injură în limba maghiară. În momentul în care îi cere socoteală, femeia îi dă banii înapoi și refuză să îl servească.

”De ce nu mă serviți, pentru că sunt român?”, insistă bărbatul. Vânzătoarea continuă să îl ignore, iar la un moment dat îi face semn să plece.

Mai mult de atât, unele persoanele aflate la coadă încep să îl apostrofeze pentru că nu știe limba maghiara.După lungi insistențe, bărbatul pleacă de la hipermarket cu mâna goală.
Reacția Kaufland România”Regretăm experiența prin care a trecut clientul nostru și ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii și misiunea noastră este să oferim produse și servicii de calitate însoțite de amabilitate față de toți clienții, nediferențiat.Te asigurăm de toate eforturile noastre de a comunica cu clienții noștri într-o manieră corecta. Facem un efort continuu de a preveni astfel de situații și demarăm periodic training-uri cu angajații noștri”, a fost răspunsul Kaufland România pentru un client care a făcut plângere.ProTV
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy