Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Ghid online bilingv – interfața instituțiilor publice cu cetățeanul

Harghitenii s-au ales cu un dar practic de Ziua Instituției Prefectului, care a fost sărbătorită ieri pe 2 aprilie. La nivelul județului Harghita, prefectul Jean-Adrian Andrei  a lansat un ghid online bilingv care vine în sprijinul cetățenilor români și maghiari cu informații de interes public. 

 Ziua Instituției Prefectului, prima ediție. Istoria Instituției Prefectului începe acum mai bine de 2.000 de ani. Cuvântul “prefect” provine din limba latină şi înseamnă „cel care a fost pus în fruntea …”. În Roma antică acesta era un funcționar numit de stat într-un post precis, având atribuții bine definite. Noțiunea de «prefect» o întâlnim în Muntenia și Moldova încă înainte de Unirea Principatelor (1859), iar termenul actual a fost instituit prin Legea comunală din 2 Aprilie 1864 când s-a legiferat rolul prefectului care prevedea că „prefectul, cap al administrației județene, dirige toate lucrările acestei administrațiuni”. Prefectul era numit prin decret al domnitorului, iar mai apoi al regelui şi avea atribuţii importante privind conducerea politică şi administrativă. În municipiul reședință de județ – Miercurea-Ciuc, am evocat evoluția istorică a prefectului, am trecut în revistă tabloul prefecților (11) și subprefecților (13), premiile obținute de instituție de-a lungul timpului, am lansat Ghidul oGhid line al serviciilor oferite de instituțiile publice, ca interfață a acestora cu cetățeanul – a transmis prefectul Jean-Adrian Andrei.

Conform art. 5 (2) din Legea nr. 544/2001, autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice si sa actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informatiile de interes public.

Fiecare autoritate sau institutie publica are obligatia sa comunice din oficiu următoarele informații de interes public:
a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
b) structura organizatorica, atribuțiile departamentelor, programul de functionare,programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice;
c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet;
e) sursele financiarebugetul si bilantul contabil;
f) programele si strategiile proprii;
g) lista cuprinzand documentele de interes public;
h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.

Pentru a fi un instrument util şi la îndemâna oricărui beneficiar de servicii publice, ghidul adună în cele XIII secţiuni principale – structurate după domeniul principal de activitate al celor 55 instituţii publice prezentate – cele mai importante informaţii referitoare la datele de contact ale instituţiilor, atribuţiile acestora şi servicii publice oferite de către acestea.

Ghidul instituţiilor publice din județul Harghita poate fi accesat aici




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.