Instituțiile și autoritățile publice, obligate să accepte plata cu cardul efectuată online

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Camera Deputaților a adoptat ieri, 5 aprilie,  proiectul de lege prin care operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publică şi instituţiile şi autorităţile publice vor fi obligate să accepte şi plata cu carduri efectuată online a impozitelor, taxelor, contribuţiilor, amenzilor.

S-au înregistrat 269 voturi „pentru”, unul „împotriv㔺i patru abţineri.

Proiectul vizează completarea Ordonanţei de urgenţă nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, în sensul introducerii obligaţiei operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică şi a instituţiilor şi autorităţilor publice de a accepta, pe lângă plata fizică cu carduri de debit, de credit sau preplătite, şi plata cu carduri efectuată online.

Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publică, precum şi instituţiile şi autorităţile publice definite de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice şi de Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, care încasează impozite, taxe, contribuţii, amenzi, dobânzi, penalităţi de întârziere, penalităţi, tarife, alte obligaţii de plată şi sume pentru serviciile prestate sau intermediate, au obligaţia să accepte încasări şi prin intermediul cardurilor de debit, de credit sau preplătite, prin intermediul unui terminal POS, cât şi prin aplicaţii care facilitează acceptarea plăţilor electronice”, prevede proiectul adoptat (citează publicația Agerpres).

Acestea au obligaţia să accepte şi încasarea sumelor printr-un sistem electronic de plată la distanţă/online. În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare, acestea sunt obligate să pună în implementare sistemul electronic modern de plată la distanţă.

Vor fi exceptate de la această obligaţie entităţile care au punctele de încasare amplasate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice. Totodată, aceste entităţi au obligaţia de a se conforma cerinţelor în termen de 12 luni de la data la care zona în care sunt amplasate este deservită de reţele de comunicaţii electronice.

Vor fi exceptate de la această obligaţie entităţile care au punctele de încasare amplasate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice. Totodată, aceste entităţi au obligaţia de a se conforma cerinţelor în termen de 12 luni de la data la care zona în care sunt amplasate este deservită de reţele de comunicaţii electronice.

În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Finanţelor împreună cu Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, la propunerea Autorităţii pentru Digitalizarea României, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, cu consultarea Băncii Naţionale a României, modifică în mod corespunzător Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 949/2017.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy