Mobilitate cu elevii în proiectul Erasmus + ,,A school for everyone”, pentru echipa de la Şcoala Gimnazială ,,Andrei Şaguna” Topliţa

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Anul III al Proiectului de Acreditare în domeniul educației școlare, finanțat de Uniunea Europeană, prin programul Erasmus+ 2021-2027, a cuprins participarea la mobilitate a unui grup format din 10 elevi, însoțiți de 3 cadre didactice, în oraşul Pescara, Italia, la Instituto Compresivo Francesco Paolo Tosti, Ortona, în perioada 28.04 – 04.05.2024.

Pe parcursul celor cinci zile s-au desfășurat activități care au vizat dezvoltarea abilităților logice prin jocuri educative pe calculator, explorarea realității virtuale prin tehnologii digitale moderne, dezvoltarea strategiilor de bază de rezolvare a problemelor, activități în echipe mixte de elevi români și italieni. S-au propus soluții creative la problemele legate de mediu, incluziune, diversitate, identitate europeană, prezentarea istoriei, a culturii și tradițiilor celor două țări partenere.

 După cunoașterea participanților, s-au format echipele, s-au discutat obiectivele mobilității și s-au prezentat toate ideile principale prin jocuri și activități. Turul pietonal ghidat a fost un mod ecologic de a explora orașul cu un ghid profesionist, exersând în același timp cunoștințele de limba engleză ale participanților. Am vizitat câteva dintre obiectivele importante din oraș: Muzeul Poporului, Podul Maritim, catedrala San Cetteo.

Elevii au participat la activități practice cu tematică ecologică în aer liber. În cadrul grupului, au avut loc discuții și schimburi de opinii privind responsabilitatea față de mediu. Elevii au reprezentat natura și valoarea acesteia, prin artă plastică în laboratorul școlii, împreună cu colegii din localitate, după care a fost organizată o expoziție cu lucrările obținute. Astfel, elevii și-au îmbunătățit abilitățile manuale și de educație plastică, și-au exersat abilitățile de comunicare și cunoștințele de limba engleză, iar interacțiunea cu colegii italieni le-a îmbunătățit abilitățile de lucru în echipă. În cadrul lecțiilor la care am participat, am luat contact cu modul în care predarea/învățarea poate beneficia de practicile digitale și inteligența artificială. Grupele comune de elevi au lucrat împreună la realizarea unor produse pe imprimante 3D. Am participat la ore de muzică, limba engleză, unde, împreună am experimentat diferite instrumente muzicale, am interpretat cântece, am rezolvat diverse fișe de lucru, exerciții și probleme inovative. De asemenea, am avut ocazia de a fi detectivi, fiind implicați în rezolvarea un caz incitant.

Prin toate aceste activități am observat modul de predare, învățare, evaluare din sistemul de învățământ din Italia, am interacționat cu partenerii italieni, am schimbat opinii, ne-am împărtășit gânduri, idei.

Un moment important a fost și prezentarea școlii noastre, a obiceiurilor și tradițiilor, a mâcărurilor tradiționale, a obiceiurilor și dansurilor specifice zonei noastre. Elevii italieni au luat contact și cu portul nostru popular. A fost un dialog, cu multe întrebări, curiozități, astfel fiecare dintre noi, am aflat lucruri interesante despre sistemul de învățămant și stilul de viață al țării partenere.

În cadrul vizitelor culturale am descoperit istoria și frumusețile Italiei. Atât pentru elevi cât și pentru noi, cadrele didactice, totul a devenit o experiență unică și o amintire de neuitat. A fost o incursiune plină de emoții în istoria și cultura acestei țări: Colosseum, Basilica Sfântul Petru, Fontana di Trevi, Muzeul figurilor de ceară, sunt doar câteva dintre obiectivele care ne-au umplut inima de trăiri și emoție.

Nu pot să nu amintesc și de gazda noastră, Elio Bucciantonio, care s-a preocupat ca totul să se desfășoare în perfectă ordine, precum și de prietenul echipei, Bahram, care ne-a răsfățat cu bucate deosebite, în stil italian.

La finalul mobilității, am reflectat, evaluat, ne-am exprimat sentimentele cu privire la zilele petrecute în Italia. Gândurile și opiniile elevilor, dar și ale cadrelor didactice, au scos în evidență valoarea și importanța proiectelor Erasmus+ pentru cei care se implică în desfășurarea lor. Prin aceste proiecte, depășim barierele culturale și lingvistice, avem ocazia să învățăm lucruri noi, să legăm noi prietenii, să descoperim cultura altor țări şi patrimoniul cultural european. Ne dezvoltăm competențele multilingvistice, de sensibilizare și exprimare culturală. Elevii au învățat să accepte și alte puncte de vedere și să trateze diferențele cu respect, și-au dezvoltat încrederea în sine, au învățat să trăiască frumos, într-o lume diversă și globală.

Erasmus+ deschide minţi, hrăneşte suflete, formează caractere. Pentru mulţi dintre noi, este un nou început, un prilej de descoperire şi provocare: primul zbor cu avionul, prima călătorie cu metroul, prima întâlnire cu marea… Momente unice!

Felicităm elevii participanţi: Bianca Stoian, Larisa Rupa, Diana Cazan, Florentina Vâga, Georgiana Căşărcar, Luca Nuţ, Cristian Irimie, Darius Bako, Denis Tornea şi Sergiu Crăciun, pentru comportament şi atitudine, pentru participare şi implicare în activităţi. Mulţumim, totodată, părinţilor lor, pentru deschidere şi încredere!

Echipa de proiect:

Emiliana Neli Avram – coordonator proiect

Mirela Nemțoc – director

Silviu Dobrean – profesor

Școala Gimnazială “Andrei Șaguna”, Toplița-Harghita

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy