Pașapoarte 2019. Cum arată noile documente și ce elemente de siguranță conțin

0

Articol disponibil în: Română

În această săptămână a fost pusă în circulație noua generație de pașapoarte simple electronice și simple temporare.

Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, directorul general al Direcției Generale de Pașapoarte, chestor de poliție Mirel Toancă, a susținut o declarație de presă despre noile tipuri de pașapoarte simple electronice și pașapoarte simple temporare.

Noile pașapoarte au elemente de siguranță care le vor face aproape imposibil de falsificat și un design modern cu detalii inspirate din istoria și geografia țării noastre. Fiecare pagină a noilor pașapoarte conține un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roșu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.”, a menţionat șeful Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestorul de poliție Mirel Toancă.

Potrivit acestuia, elementele de siguranţă implementate au la bază noile tehnologii în materie, precum desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

„O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt și elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale. De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran și fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă.  În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru)”,  a precizat  chestorul de poliție Mirel Toancă.

Șeful Direcţiei Generale de Paşapoarte a subliniat că noile modificări nu vor influența costul pașaportului plătit de cetățean, iar documentele de călătorie din generațiile anterioare sunt și rămân valabile până la data menționată în acestea.

„Anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetățeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a pașaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani.  În plus, au fost modificate condițiile în care poate fi eliberat pașaportul simplu temporar care este valabil 12 luni. Astfel, acest tip de pașaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăși 3 zile lucrătoare, doar în situații obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezența persoanei pe teritoriul altui stat și nu există timpul necesar pentru emiterea pașaportului simplu electronic.  În lipsa documentelor care justifică necesitatea și urgența deplasării în străinătate, pașaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăși 10 zile lucrătoare.”, a mai declarat chestorul de poliție Mirel Toancă.

În încheiere, chestorul de poliție Mirel Toancă a menționat că se depun eforturi ca pașapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare. În acest sens, a fost dezvoltată o aplicație on-line, denumită ,,status pașaport” pentru ca cetățenii să poată urmări procesul de soluționare a cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic  și să poată veni să-l ridice de la ghișeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situația în care, în urma consultării aplicației, rezultă că pașaportul simplu electronic se află în ghișeu.

ZPN

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy