Primăria Miercurea Ciuc, iluminată în roșu. Sună la 112 doar când ai o urgență!

0

Articol disponibil în: Română

Primăria Miercurea Ciuc s-a alăturat inițiativei Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), astfel cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgență clădirea a fost iluminată în culoarea roșie.

Acest gest este un semn de susținere a serviciului de urgență 112, care este responsabil pentru salvarea de vieți, bunuri și mediu. În același timp, dorim să conștientizăm importanța utilizării responsabile a numărului de urgență!” este mesajul transmis de Primăria municipiului Miercurea Ciuc.

În fiecare an, Serviciul de Telecomunicații Speciale iluminează turnul de comunicații în culoarea roșie, specifică Serviciului de urgență.

2021 este anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgență 112. Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale.

Cetățenii pot suna la 112 atunci când sunt într-o situație de urgență sau au motive să creadă că cineva se află într-o situație de urgență.
O situație de urgență este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont.
Serviciul de urgență 112 este pentru cetățeni și, utilizat responsabil, poate salva vieți.

Persoanele cu deficiențe de auz și sau de vorbire pot solicita ajutor în situații de urgență printr-un serviciu dedicat, care le permite să relaționeze prin mesaje cu autoritățile. Serviciul se numește SMS 113, este gratuit și a fost implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale încă din anul 2015. Pentru a beneficia de acest serviciu de mesagerie de urgență, este necesară înregistrarea persoanelor cu deficiențe de auz și sau de vorbire și a numerelor de telefon mobil pe care le utilizează în baza de date a Sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Înregistrarea se realizează prin completarea unui formular online pe site-ul STS sau printr-o cerere scrisă adresată instituției.
Până în prezent în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar, anual, zeci de urgențe ale persoanelor din această categorie sunt preluate și se oferă sprijinul necesar de către autorități.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy