Raport cutremurător al Ministerului Educației despre Liceul de Arte ,,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc

0

Articol disponibil în: Magyar Română

RAPORT

privind controlul efectuat la Liceul de Arte,,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc

in baza Ordinului de serviciu nr.607/CC/18.07.2018, in perioada 23-27.07.2018, o comisie din cadrul Ministerului Educației Naționale s-a deplasat Ia ISJ Harghita și la Liceul de Arte dr. Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc cu obiectivul de a verifica aspectele semnalate in sesizările înregistrate Ia MEN cu nr. 16235,9961, 10006/2018 și 10096/2018.

Comisia de control a fost formată din:

  1. Liliana Georgescu – Consilier, Corpul de Control
  2. Dan Țogoe – Consilier, Corpul de Control

CU PRIVIRE LA CONTINUTUL SESIZARILOR.

1.1 . De la Secretariatul General al Guvernului, a fost transmisă adresa cu nr 15C/785/p/29.06.2018, înregistrată Ia MEN la nr. 16235/02.07.2018, prin care se solicita analiza scrisorii domnului Surulescu  Aureliu, Președintele Asociației NEAMUNIT în  care acesta semnalează atitudini și manifestări cu caracter separatist și revizionist ale conducerii Liceului de Artă ,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc precum și la unele cadre didactice, participanți la un proiect în parteneriat cu o școală din Ungaria.

1.2. Aceeași petiție, cu același conținut a trimis domnul Surulescu Aureliu și la Administrația Prezidențială care, cu scrisoarea nr. DRA1/20454/27.05.2018, a transmis-o MEN spre soluționare, unde a fost înregistrata la nr.100006/12-06.2018

1.3. Pe de altă parte, cu adresa nr.4c-9/212/04.07.2018, înregistată la Ministerul Educației Naționale la nr.9961/06.07,2018, Comisia pentru învățământ, Știință, Tineret și Sport a Camerei Deputaților, a transmis spre analiză scrisoarea domnului Surulescu Aureliu cu același conținut ca cel al scrisorii primite spre soluționare de la Secretariatul General al Guvernului României.

În cuprinsul petiților transmise, domnul Surulescu Aureliu prezintă următoarele aspecte:

– în data de 4 iunie 2018, elevii Liceului de Arte Pallo lmre au participat la o manifestare organizată de către conducerea liceului împreună cu cadrele didactice, în cadrul căreia li s-a prezentat harta Ungariei Mari (care înglobează și o parte din România) și au fost învățați că Transilvania este parte integrantă a Ungariei, reconstituind această hartă din corpurile copiilor.

– in petiție, domnul Surulescu Aureliu citând un articol al domnului Robert Iosub aparut in ziarharghita.ro susține că profesorii au explicat copiilor că de fapt zona în care sunt ei e a Ungariei și că România ar fi fost mult mai mică și ar trebui pe viitor să fie mult mai mică realizând in acest mod, în opinia domnului Surulescu Aureliu o vădită propagandă revizionistă și anticonstituțională în sensul renegării integrități teritoriale a statului român
– Pe lângă faptul că în această instituție de învățământ s-a încălcat Constituția României și Legea Siguranței Naționale, conducerea liceului, implicând elevii în politica lor separatistă și revizionistă a încălcat Recomandarea nr. 15/2001 a Consiliului Europei cu privire la studiul istoriei în secolul XXI, conform căreia predarea istoriei nu trebuie să fie un instrument de manipulare în scop ideologic, de propagandă sau să fie utilizată pentru promovarea ideilor intoleranței ultranalionaliste, xenofobe sau a antisemitismului.

1.4. În perioada în care se aflau la ISJ Harghita pentru a analiza petițiile domnului Surulescu Aureliu, membrii echipei de control au primit de la Corpul de Control al MEN adresa cu nr.10882/19.07.2018, transmisă de Instituția Prefectului – Județul Harghita, înregistrată la MEN sub nr.10096/20.07.20I8.

Adresa domnului prefect transmitea MEN spre analiză și verificare petiția doamnei D. D. din Odorheiu Secuiesc, mamă a elevului D. T.

În cuprinsul petiției, aceasta semnala anumite activități desfășurate de cadrele didactice ale Liceului de Artă Pallo Imre, care în opinia domniei sale aduc atingere dezvoltării emoționale și psihosomatice a copilului său, activități care nu concordă cu prevederile Regulamentului intern al liceului.

Parintii elevului D. T. își exprimau nemulțumirea față de modul în care profesorul de educație fizică interactionează cu copiii în cadrul orelor, de faptul că băiatul lor ar fi fost lovit de domnul profesor în timpul orei de educație fizică, precum și de modul în care nemulțumirea exprimată de ei a fost tratată de învățătoarea copilului, doamna Incze Viola, și de directoarea școlii, doamna Porsche Eva.

În timpul acțiunii de control membrii echipei s-au deplasat la Inspectoratul Școlar Județean Harghita și la unitatea de învățământ din Odorheiu Secuiesc unde au purtat discuții și au luat note de relații de la toți factorii implicați, precum și copii de pe documente doveditoare.

  1. CONSTATĂRI

2.1. Cu privire la petiția domnului Surulescu Aureliu.

Activitatea semnalată în petiții s-a desfășurat în cadrul unui parteneriat între Liceul de Artă ,,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc România și Liceul Reformat de Specialitate Artistică și Școala Generală de Bză Launai Miklos din Neszmely, Ungaria. Cele două școli sunt partenere în cadrul programului,,Fără frontiere”‘ finanțat de statul maghiar, care are ca scop susținerea și îmbunătățirea relațiilor dintre maghiarii de pretutindeni.

Pentru clarificarea aspectelor prezentate în cuprinsul celor trei petiții, membrii echipei de control au purtat discuții cu Inspectorul Școlar General al ISJ Harghita, domnul profesor Gârbea Petru-Ioan.
Domnia sa era la curent atât cu situația reclamată de domnul Surulescu Aureliu, cât și cu situația elevului T. D. Domnul inspector școlar general a considerat că acțiunea desfășurată în cadrul liceului nu a avut o conotație politică, ci doar una  artistică.

A precizat că acțiunea era programată să se desfășoare în natură, respectiv pe dealurile care înconjoară localitatea, dar din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile aceasta s-a desfășurat în curtea școlii.

Nu s-a efectuat la nivelul ISJ Harghita o evaluare a activității desfășurate la unitatea școlară din Odorheiu Secuiesc, dar în toamnă urmează ca directorul școlii să facă o prezentare a modului în care a fost organizată manifestarea și mai ales să se prezinte care a fost sporul de cunoastere al elevilor.

Domnul inspector școlar general a afirmat că inspectoratul școlar nu avizează organizarea și desfășurarea unor astfel de manifestări la unitățile de învățământ din județ.

Programul denumit ,,Fără frontiere” a inceput în anul 2013 si are ca obiective principale ,,promovarea prieteniei, colaborării între participanți și realizarea unei tehnici artistice specifice”, conform notei de relații a directoarei liceului, doamna profesoară Porsche Eva.

Pentru vizualizarea produselor proiectului, un album foto cu imagini din activitățile proiectului a fost postat pe Facebook. Când s-a aflat că imaginile pot fi prezentate într-o abordare politica” au decis să le șteargă de pe Facebook.

ISJ Harghita a solicitat conducerii Liceului de Artă din Odorheiu Secuiesc să trateze cu mai multă atenție aceste activități care ar putea fi interpretate ca activități politice.

Activitatea membrilor echipei de control a continuat la Liceul de Arte Dr.Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc, unde au avut posibilitatea se discute cu directorul școlii, doamna Porsche Eva, cu directorul adjunct, domnul Jakab Zoltan și cu profesorul de pictură, domnul Tar Lorand, care a fost unul dintre organizatorii acțiunii desfășurate în curtea școlii.

Deși a avut o atitudine aparent cooperantă, doamna director Porsche Eva a adoptat o poziție detașată cu privire la acțiunea desfășurată în data de 4 iunie. A acceptat să răspundă în scris la întrebările adresate de membrii echipei de control, dar răspunsurile oferite au fost succinte și neangajante, demonstrând fie că doamna director nu are cunoștințe despre acțiunea desfășurată, fie că nu dorește să ofere răspunsuri lămuritoare.

Întrebată de exemplu care este cadrul legal în baza căruia elevii au participat la activitatea extrașcolară în timpul orelor de curs, doamna a răspuns metoda proiectului.

A fost întrebată de asemenea în ce constă conținutul Protocolului încheiat cu Școala din Ungaria, întrebare la care doamna director a răspuns fără nici o explicație că nu este un Protocol, este o acceptare de parteneriat.

Doamna director a consemnat că acțiunea organizată nu a fost discutată și aprobată în Consiliul de administrație al școlii, a refuzat să ofere răspuns la întrebarea referitoare la substanța mesajului artistic al produsului realizat în cadrul proiectului (harta Ungariei Mari) și ce legătură are cu însemnele naționale ale statului maghiar.

Activitatea din cadrul parteneriatului s-a desfășurat în timpul orelor de curs. Drept urmare doamnei director i s-a adresat întrebarea care au fost disciplinele prevăzute în orar la care în mod normal elevii trebuiau să participe în intervalul de timp în care s-a desfășurat activitatea extrașcolară, întrebare la care doamna director a răspuns pictură, sculptură și desen, fără să poată oferi o explicație cu privire la modul în care au fost recuperate orele din programa școlară pe care elevii nu le-au efectuat.

Au fost și alte întrebări la care doamna director a răspuns evaziv sau a dat răspunsuri pe care membrii echipei de control nu le pot însuși.

Doamna director a fost rugată să explice de ce după apariția interpretărilor politice referitoare la acțiunea comună desfășurată în cadrul școlii și-a modificat fotografia de profil de pe facebook, în sensul că a șters steagul Republicii Ungaria care îi încadra fotografia, răspunsul fiind acela că nu a șters fotografia și că o menține în continuare cu aceeași formă.

Profesorul de pictură Tar Lorand, participant la activitatea din proiect, a explicat alegerea produsului artistic care trebuia realizat de elevi cu tehnica Land Art: ,,a trebuit să alegem pentru activitatea prevăzută în proiect, materiale care să nu influențeze mediul înconjurător pe termen lung. Am decis folosirea vopselelor hidrosolubile.”

Și mesajul artistic: „Ideea era de a desena aceste forme care arată conturul zonelor locuite de ei și de noi. Contururi care erau spălate de ploaie și reieșea ideea de comuniune fără hotare, ceea ce este exact titlul programului”.

În nota de relații, domnul profesor Tar Lorand a subliniat că, prin mijloacele elementelor plastice de bază: punct, linia și pata s-a creat o lucrare artistică bidimensională.

În afara tehnicii Land Art și a obiectivului declarat de comuniune și prietenie fără frontiere, nu se poate ști dacă elevii au primit explicații relativ la istoria Ungariei, aspecte sugerate de desenarea hărții Ungariei Mari – cu nuanțe de revizionism sau separatism teritorial.

Este posibil ca ideea desenării hărții Ungariei Mari să aibă legătură cu data la care se desfășura activitatea, 4 iunie 2018 – împlinirea a 98 de ani de la ziua semnării tratatului de la Trianon, însă membrii echipei de control nu au obținut indicii concrete care să susțină această idee.

Dacă în cazul orelor de Istoria și tradițiile minorității maghiare, are sens prezentarea hărților Ungariei la diferite momente de timp cu explicațiile aferente, în cazul unei activități din cadrul artelor vizuale, care promovează comuniunea și prietenia, desenarea hărții Ungariei Mari cu mijloace artistice, dar și din corpurile elevilor, asă loc la interpretări politice, revizioniste, măcar la nivel de sugestie.l

Acest lucru nu este permis în unitățile de învățământ preuniversitar românești, fiind încălcate prevederile art. 7 al. (l) din Legea educației naționale nr. l/201, completată și modificată, potrivit cărora: În unitățile, în instituțiile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale sunt interzise activitățile care încalcă normele de moralitate și orice activități care pot pune în pericol sănătatea și integritatea fizică sau psihică a copiilor și a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și activitățile de natură politică prozelitismul religios.

2.2. Cu privire la petiția doamnei D. D.

Domnul Iosub Robert, redactor la ziarharghita.ro a solicitat membrilor echipei de control să primească pentru discuții parinții unor elevi ai liceului care cunosc situația din liceul de artă și care pot confirma spusele domniei sale.

Astfel, s-a prezentat la sediul ISJ Harghita domnul D. T. împreună cu soția sa, doamna D. D., în fapt autoarea petiției depuse la Instituția Prefectului- Harghita.

Din discuțiile purtate cu cei doi, a rezultat că doamna D. D. este româncă iar soțul acesteia este maghiar. D. D. a subliniat că întâmpină dificultăți la școală fiind singurul părinte român care participă la ședințele cu părinții, în cadrul cărora se discută doar în limba maghiară. Acest fapt o plasează în situație de inferioritate față de ceilalți părinți, nefiind vorbitoare de limba maghiară.

Pe de altă parte cei doi părinți au reclamat faptul că profesorul de sport a lovit copilul în timpul orelor de educație fizică. Au afirmat că și alți copii au fost agresați de profesorul de sport dar că părinții nu depun plângere de frica unor represalii exercitate de conducerea școlii.

Cei doi părinți au solicitat măsuri împotriva profesorului de sport și împotriva celor care se fac vinovați pentru că acesta nu a fost sancționat.

În timpul discuțiilor care au durat peste 4 ore, membrii echipei de control au solicitat să fie nominalizat un alt părinte care ar putea confirma că profesorul de sport i-a agresat copilul dar cei doi nu au putut furniza o informație în acest sens.

Au acuzat învățătoarea copilului pentru afirmația că dacă nu le convine modul în care se desfășoară activitatea în școală, să își mute copilul la o altă unitate de învățământ din oraș.

După finalizarea discuțiilor purtate cu cei doi, membrii echipei de control au solicitat un punct de vedere Inspectorului Școlar General al ISJ Harghita, domnul profesor Gârbea Petru-Ioan.

Acesta a confirmat că îi cunoaște pe cei doi părinți precum și problemele pe care aceștia le reclamă, exprimându-și întreaga disponibilitate cu privire la soluționarea doleanțelor exprimate de aceștia. A afirmat că i-a primit pe cei doi și în urma desfășurării audienței a dispus prin Decizia nr.436/21.06.2018 constituirea comisiei care a efectuat verificări cu privire la aspectele sesizate de aceștia. Aceste verificări s-au concretizat în discuții cu membrii direcțiunii liceului, cu învățătoarea clasei, cu reprezentanții părinților și cu profesorul de educație fizică și sport, fiind solicitate declarații scrise de la aceste persoane. Au fost analizate documentele cauzei, fiind formulate constatări, concluzii și recomandări care au fost consemnate în cuprinsul unui raport prezentat Inspectorului Școlar General.

ISJ Harghita a transmis doamnei D. D. concluziile verificărilor efectuate, precum și recomandările pe care echipa de control le-a făcut în urma controlului efectuat la școală, în adresa cu nr. 3347/06.07.2018

Conform celor declarate de domnul inspector școlar general cei doi părinți, nu au mai solicitat o întrevedere cu domnia sa dar au continuat să reclame la diferite structuri ale statului aspecte vizând situația școlară a copilului lor, apreciind că este discriminat, că domniile lor ca părinți sunt marginalizați, că motivele pentru care copilul este marginalizat sunt generate de faptul că mama este româncă.

Domnul inspector școlar general și-a exprimat întreaga disponibilitate pentru dialog și a dat asigurări că cei doi părinți pot veni oricând la domnia sa pentru a discuta situația copilului. De asemenea i-a asigurat că va monitoriza cu atenție situația școlară a copilului, va urmări ca acesta să își desfășoare activitatea în mod normal, că va discuta cu conducerea școlii și cu învățătoarea și că elevul nu va trebui să părăsească școala.

În legătură cu situația elevului D. T. precum și cu cele petrecute la Liceul de Artă Pallo Imre, membrii echipei de control a MEN au solicitat o audiență domnului Jean-Adrian Andrei, Prefect al Județului Harghita.

În timpul întrevederii, Pentru clarificarea situației elevului D. T., membrii echipei de control a MEN s-au deplasat Ia Liceul de Artă Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc, unde au fost însoțiți de doamna Aurora Panaite, inspector școlar în cadrul ISJ Harghita.

Au fost purtate discuții și au fost solicitate explicații scrise de la directorul școlii doamna Porsche Eva și de la doamna Incze Viola, învățătoarea elevului D. T.

În legătură cu situatia elevului D. T., doamna învățătoare Incze Viola a declarat că familia D. a generat un conflict care a fost dus dincolo de limitele normalului.

Doamna învățătoare a afirmat că:

– familia D. a refuzat să mai stea de vorbă cu domnia sa, cu doamna directoare și cu alți reprezentanți ai unor instituții cu atribuții în protecția copilului. Soții D. au făcut foarte multe reclamații, doamna învățătoare fiind de parere că situațiile conflictuale nu se pot soluționa în acest fel, ci doar prin dialog. Foarte importantă este respectarea unor reguli pe care cei doi parinți refuză să le accepte.

– în urma unei discuții telefonice foarte lungi, a propus domnului T. să își mute copilul în altă școală după ce acesta și-a manifestat nemulțumirea față de învățătoare și față de atmosfera din școală. Dumneaei consideră normală această propunere în contextul în care, legătura profesorului cu părinții elevului este foarte importantă iar părinții trebuie să aibă încredere în munca și în persoana învățătorului.

– nu are nimic ce să reproșeze copilului, ci doar părinților care sunt conflictuali și necooperanți, orice ai face și oricum ai proceda dumnealor sunt tot timpul nemulțumiți. Copilul este inteligent, puțin timid, îi este frică dacă nu reușește ceva, a venit cu bucurie la școală și a încercat să socializeze. A reușit să își apropie colegii dar după ce părinții au reclamat și au generat o serie de conflicte, copiii s-au îndepărtat de D..

– părinții elevului o terorizează cu telefoane și mesaje; solicită ca copilul să plece de la școală sau să vină la ore nepotrivite; au pretenția ca doamna să răspundă la mesaje și la apeluri telefonice. Părinții elevului sunt cunoscuți nu doar la școală și chiar în comunitate ca persoane conflictuale care încearcă să își impună punctul de vedere justificat sau nu, iar dacă nu reușesc încep cu reclamațiile.

– nu mai dorește să aibă nici un fel de relație cu familia elevului, deoarece nu se poate coopera, iar dacă acesta va rămâne în clasă, dumneaei își va cere transferul.

Doamna director Porsche Eva a declarat că în data de 27.03.2018, domnul D. T. i-a adus la cunoștință verbal că profesorul de educație fizică cere copiilor să facă un număr mare de genuflexiuni și că ar agresa copiii fizic, informațiile provenind de la fiul său de 7 ani. I-a sugerat părintelui să depună o petiție scrisă care a fost înegistrată la școală la nr. 1325/29.03.2018.

Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar, prevenirea și combaterea discriminării și promovarea interculturalității a analizat declarația și a ajuns la concluzia că acuzațiile părintelui nu se confirmă.

În data de 12.04.2018, doamna D. D., mama copilului l-a luat de la ora de educație fizică, lipsind nemotivat și în data de l6.04.2018.

În data de 17.04.2018, părinților le-a fost transmis răspuns la petiția depusă la școală.

Din declarațiile doamnei director rezultă că în data de 18.04.2018, părintele a sunat la școală exprimându-și în mod agresiv nemultumirea că profesorul incriminat nu a fost dat afară din școală iar girul reclamațiilor nu a încetat.

Membrii echipei de control au intervenit și au solicitat atât doamnei învățătoare, cât și doamnei director să găsească soluții pentru ca elevul să rămână în școală și relația cu părinții să se îmbunătățească, soluția de a recomanda părintelui să își retragă copilul fiind, în opinia membrilor echipei de control, una de neacceptat.

  1. CONCLUZII

– În perioada 03 -06.06.2018 au avut loc mai multe activități în cadrul proiectului  „Fără frontiere”. La activitatea din data de 04.06.2018 au participat 30 de elevi și 3 profesori de la școala din Ungaria și 18 elevi și 3 profesori de la specializarea arte plastice de la Liceul de Artă din Odorheiu Secuiesc. Pe durata desfășurării activității, elevii implicați, din clasele a IX-a -a XI-a  au avut ore de arte plastice;

– Obiectivul activității din data de 04.06 .2018 era să se realizeze un produs artistic prin tehnica Land Art. Împreună au decis să deseneze o hartă în curtea școlii, cu teritoriile în care trăiesc comunități importante de maghiari. Nu s-a putut identifica paternitatea ideii. Pe hartă au fost marcate localitățile de unde provin elevii școlilor partenere și drumul care leagă aceste localități.

– Conturul hărții a fost pictat în culorile drapelului maghiar cu vopsele solubile în apă. Harta este cea a Ungariei Mari, prezentă și în manualul de Istoria și tradițiile minorității maghiare din România pentru clasele a VI-a și a VII-a, aprobat de MEN cu nr. 4796/1997.

Conducerea Liceului de Artă ,,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc a permis desfășurarea unei activități susceptibilă de a fi interpretată politic, poate în ideea că nu va fi vizibilă din exteriorul școlii. ,,Produsul artistic” era spălat de ploi, iar albumul foto postat pe Facebook se putea șterge imediat” dacă ar fi apărut discuții.

– Nimeni nu a negat realizarea hărții, dar nimeni nu a recunoscut vreo legătură cu evenimentul comemorat în ziua de 4 iunie 2018, nici vreun alt scop al realizării hărții, ci doar pe cel artistic.

-Activitatea s-a desfășurat în baza unei înțelegeri cu școala din Ungaria, în baza unui protocol care nu este tradus pentru a se putea urmări dacă s-a procedat la valorificarea tuturor eventualelor avantaje bilaterale care ar trebui să fie cuprinse în structura acestui protocol;

Directorul școlii a oferit răspunsuri neconcludente sau a refuzat să răspundă la unele din întrebările adresate de membrii echipei de control, făcând în acest fel dificilă obținerea tuturor informațiilor pe care aceștia ar fi dorit să le obțină;

La nivelul ISJ Harghita nu există o informație structurată cu privire la modul de organizare și desfășurare a activităților desfășurate în cadrul unor parteneriate cu terțe țări, pentru a se putea realiza o evaluare obiectivă a beneficiilor și sporului de cunoaștere dobândit de elevi în urma parcurgerii acestor programe;

Cadrele didactice participante la proiect și conducerea liceului sunt responsabile pentru implicarea elevilor în activități cu aspect politic. Desfășurarea acestor activități într-o unitate de învățământ preuniversitar din România nu este nici morală, nici legală.

– Referitor la familia D., în urma discuțiilor purtate cu inspectorul școlar general, cu domnul Jean- Adrian Andrei, Prefectul Judetului Harghita, cu părinții elevului T. D., cu directorul școlii și cu învățătoarea copilului, a rezultat că este extrem de dificilă comunicarea cu cei doi părinți ai elevului. În discuția de peste 4 ore purtată cu membrii echipei de control, aceștia au invocat o multitudine de aspecte vizând activitatea din școală, au trecut de la un subiect la altul fără ca între acestea să existe legături consistente, au trecut printr-o multitudine de stări sufletești de la atitudine destinsă la lacrimi, fiind extrem de îndârjiți și pătimași refuzând să accepte că există și modalități de dialog echilibrat și conciliant.

  1. RECOMANDĂRI

Pentru ISJ Harghita

Membrii echipei de control recomandă conducerii ISJ Harghita ca la evaluarea activității manageriale anuale a doamnei director Porsche Eva și a domnului director adjunct Jakab Zoltan, să țină cont că aceștia au permis folosirea elevilor într-o activitate cu aspect politic, separatist, fiind încălcate astfel prevederile art.7 al. (l) din Legea educației naționale nr. l/2011 completată și modificată.

Termen: 15 zile de la primirea raportului

Responsabil: Inspectorul Școlar General al ISJ Harghita

ISJ Harghita va monitoriza situația școlară a elevului D. T. și va informa periodic Corpul de Control al MEN cu privire la progresele înregistrate pe linia integrării în colectiv a acestuia. Conducerea ISJ Harghita va ține permanent legătura cu părinții elevului D. T., precum și cu conducerea Liceului de Artă Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc urmărind normalizarea relaățiilor dintre aceștia și școala în care învață fiul lor.

Termen: semestrul I an școlar 2018-2019

Responsabil: Inspectorul Școlar General al ISJ Harghita

Pentru Liceul de Artă ,,Dr. Pallo Imre” din Odorheiu Secuiesc

Cercetarea disciplinară a profesorilor participanți la activitatea din 04.06.2018, Tar Lorand, Biro Mihaly și Mathe Lorand-Pal pentru alegerea unui ,,produs de artă” cu conotații politice și realizarea acestuia cu ajutorul elevilor, întrucât prin acțiunea organizată și monitorizată de domniile lor, au fost încălcate prevederile art. 7 al. (l) din Legea educației naționale nr. 1/2011, completată și modificată.

ISJ Harghita va informa Corpul de Control al MEN cu privire la rezultatul cercetării disciplinare.

Termen: 15 zile de la primirea raportului

Responsabil: Consiliul de administrație al liceului

Se va iniția în condițiile legii, cercetarea disciplinară a doamnei învățătoare Incze Viola, care a recomandat părinților să își retragă fiul de la școală dacă nu le convine de domnia sa și de școala în care învață acesta și se va informa corpul de control al MEN prin intermediul ISJ Harghita despre rezultatul cercetării disciplinare.

Termen: 15 zile de la primirea raportului

Responsabil: Inspectorul Școlar General al ISJ Harghita

 

DIRECTOR

Ion Trămîndan

Echipa de control

Liliana Georgescu

Dan Togoe

 

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy