Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Și a dat Guvernul bani presei…

Guvernul punea la bătaie, în urmă cu câteva luni, 200 de milioane de lei, sub forma unei campanii de informare pe tema coronavirusului, pentru a ajuta presa să treacă mai ușor peste criza creată de pandemie.

La mijlocul lunii iunie, Pagina de Media făcea cunoscută lista posturilor de televiziune, a radiourilor, site-urilor și a publicațiilor din presa scrisă care fuseseră acceptate în campanie .

Acestă listă, cel puțin în cazul publicațiilor online, arată că Guvernul n-a pus niciun filtru de integritate, acceptând tot felul de site-uri… să le spunem dubioase.

Subiectul a fost dezbătut cu subiect și predicat de recorder.ro, în articolul Reinventarea jurnalismului. Guvernul finanțează site-uri de paparazzi, click-bait și cancan.

În articolul amintit mai sus este explicat cum Guvernul României finanțează, din banii contribuabililor, o serie de publicații dubioase.

Conform recorder.ro, printre publicațiile online care promovează anunțurile Guvernului în schimbul banilor primiți de la buget se regăsesc Spy News, CanCan sau WowBiz. Este bine știut că „politica editorială” a acestor site-uri stă sub semnul scandalurilor din lumea mondenă, titluri bombastice și fotografii la limita pornografiei.

Recorder.ro menționează că pe lista publicațiilor online care au primit bani de la Guvern se află și site-ul Comisarul.ro.

Comisarul, care apare în lista Guvernului cu o sumă maximă de 25.000 de euro, e o publicație care culege informații produse de alți jurnaliști și le rescrie într-un stil ce pendulează între invectivă și ironie de șantier.

Printre publicațiile online care s-au abonat la bani de la Guvern se mai află site-uri de anunțuri (paginiaurii.ro), site-uri de promovare a unor trupe muzicale (zurli.ro), site-uri care anunță starea vremii (meteo.ro).

Recorder.ro atrage atenția că la categoria presă locală în capul listei se află site-ul Fanatik.ro.

Fanatik n-a făcut niciodată jurnalism local, fiind la bază un site de sport care, pentru a-și crește traficul, a virat și către știri mondene și pictoriale cu neveste de fotbaliști.”, precizează Recorder.ro

Recorder.ro este una dintre publicațiile online care a refuza să intre în rândul celor care vor bani de la buget, alături de revista Newsweek și platforma G4media.ro.

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *