20 de ani de 112 în România. Situația apelurilor în Harghita

0

Articol disponibil în: Magyar Română

În data de 11 februarie, în fiecare an, este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene la care sună cei care au nevoie de ajutorul agenţiilor specializate de intervenţie: Ambulanţă, Pompieri, SMURD, Poliţie, Jandarmerie. În România, acelaşi număr este apelat şi pentru Salvamont.

Potrivit unui comunicat al STS, şi în anul 2023 au existat apelanţii car au îngreunat activitatea operatorilor şi au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112.

Un exemplu este cazul unui apelant din judeţul Argeş, care a sunat fără a avea o urgenţă de aproape 31.000 de ori în decursul unui an, folosind mai multe numere de telefon. Apelurile au presupus un timp de procesare de peste 500.000 de secunde, adică aproape 5 zile de convorbiri continue„, a transmis STS.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale subliniază că este esenţial ca populaţia să conştientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgenţă înseamnă secunde preţioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgenţe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflaţi în nevoie.

În județul Harghita, anul trecut au fost înregistrate 94.103 apeluri dintre care 51.796 (55,04%) au reprezentat non-urgențe în care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont.

La Centrul unic pentru apeluri de urgență Harghita, 42.307 de apeluri (44,96%) au fost urgențe de competența agențiilor specializate de intervenție. Cele mai multe apeluri au reprezentat urgențe medicale și au fost transferate către Ambulanță – 34.124. De asemenea, către ISU-SMURD au fost transferate 13.581, către Poliție – 12.836, către Jandarmerie – 3.532 și către alte agenții – 754.

Judeţul Gorj înregistrează cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgenţă, 66,79% din totalul apelurilor primite, fiind urmat de judeţul Covasna cu 63,40% şi de judeţul Argeş cu 59,50%.

*****

În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

AnulNumărul total al apelurilorApeluri urgenteApeluri non-urgente
202310.489.97953,82%46,18%
202210.248.37757,82%42,18%
202110.337.42659,27%40,73%

Cele mai multe dintre cazurile de urgență de competența Serviciului 112, recepționate în cele 12 luni ale anului trecut, au fost transferate către Ambulanță. Distribuția, care include și celelalte agenții de intervenție implicate în gestionarea acestor cazuri, este următoarea:

Agenție specializată de intervențieProcent apeluri transferate
Ambulanță49,29%
Poliție24,01%
ISU-SMURD18,76%
Jandarmerie5,85%
alte agenții2,10%

*Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția, în colaborare, a mai multor agenții.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy