Cardul de sănătate, blocat din nou. Medicii spun că vor asigura doar urgențele!

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a remis un comunicat de presă prin care anunță utilizatorii de carduri de sănătate asupra faptului că acest sistem nu funcționează.

Potrivit preşedintelui CNAS, Vasile Ciurchea, echipa tehnică a Casei Naționale a descoperit o defecțiune la certificarea semnăturii digitale pentru serviciile medicale, iar această defecțiune va fi remediată în cursul zilei de luni, ulterior anunțându-se când va fi online.

„În perioada 14.02.2016 şi până la data publicării remedierii problemei, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii reţetelor / eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline”, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul CNAS.

„Se pot elibera reţete trimiteri, consultaţii, tot, cu condiţia ca aceste servicii să fie ridicate în sistem în 72 de ore. Consultaţiile se acordă în sistem offline, oamenii nu trebuie să aştepte la rând. Când vom remedia problema, vom anunţa şi vom reveni la sistemul online. Azi e duminică, unele operaţiuni nu le-am putut face azi. Le vom remedia mâine, probabil că până la prânz sistemul va fi online„, a precizat Vasile Ciurchea, preşedintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate

În plus, Ciurchea a explicat că în momentul de faţă de mentenanţa sistemului se ocupă exclusiv echipa tehnică a CNAS, dar că va fi organizată o licitaţie în vederea soluţionării acestei situaţii.

„Nu există mentenanţă asigurată de altcineva, decât de echipa tehnică a Casei. Am scris caietul de sarcini pentru o nouă licitaţie. Până la 15 decembrie am avut asigurată mentenanţa; am avut o licitaţie anul trecut la care nu s-a prezentat nimeni. Sper că de data asta se va prezenta cineva”, a spus preşedintele CNAS.

Duminică, 14 februarie, pe site-ul CNAS a apărut un anunţ potrivit căruia „s-a constatat o defecțiune în funcționarea cardului de sănătate”: „Mai exact, sistemul CEAS nu poate confirma semnarea serviciilor prin utilizarea cardului. La introducerea cardului în cititor este solicitat pin-ul, dar în momentul transmiterii serviciului în PIAS (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate) nu este întregistrată semnătura cardului, rămân înregistrate doar serviciul, amprenta de timp și numărul cardului utilizat”.

De la lansarea sistemului și până acum, foarte multe au fost cazurile în care aceste carduri nu funcționează și nu pot fi citite.

Sursa: realitatea.net

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy