5 noiembrie 2023 – pentru anumite contravenţii nu se va mai aplica în mod obligatoriu avertismentul ca sancţiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017                             

0

Articol disponibil în: Română

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov informează operatorii economici faptul că începând cu data de 5 noiembrie 2023 pentru anumite contravenţii nu se mai aplică în mod obligatoriu avertismentul ca sancţiune conform H.G nr. 937/2023 pentru modificarea anexei nr. 1 la H.G. nr. 33/2018 privind stabilirea contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii nr. 270/2017.

        Actul normativ abrogă o serie de contravenții care intrau sub incidența Legii prevenirii (respectiv pentru care se aplica în mod obligatoriu la prima abatere avertisment), astfel:

  • contravențiile prevăzute la art. 336 alin. (1) lit. a), b), d) -f), h), s) și ș), art. 336 alin. (31 ) și alin. (32 ) și art. 337 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală:

· nedepunerea de către contribuabil/plătitor la termenele prevăzute de lege a declarațiilor de înregistrare fiscală, de radiere a înregistrării fiscale sau de mențiuni;

· neîndeplinirea de către contribuabil/plătitor la termen a obligațiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor și veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume, precum și orice informații în legătură cu impozitele, taxele, contribuțiile, bunurile și veniturile impozabile, dacă legea prevede declararea acestora;

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației prevăzute la art. 118 alin. (7), respectiv a obligației contribuabilul de a da, la finalizarea inspecției fiscale, a unei declarații scrise, din care să rezulte că au fost puse la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate pentru inspecția fiscală;

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligațiilor de întocmire a dosarului prețurilor de transfer în condițiile și la termenele prevăzute prin ordinul președintelui A.N.A.F., precum și nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a prezenta dosarul prețurilor de transfer la solicitarea organului fiscal central în condițiile art. 108 alin. (2);

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a păstra, precum și a obligației de a prezenta organului fiscal, a datelor arhivate în format electronic și a aplicațiilor informatice cu ajutorul cărora le-a generat, potrivit art. 109 alin. (4);

· nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informațiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59;

· nerespectarea de către persoana supusă verificării situației fiscale personale a obligației de a depune declarația de patrimoniu și de venituri, potrivit art.138 alin. (7);

· efectuarea de operaţiuni intracomunitare de către persoanele care au obligaţia înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari fără a fi înscrise, conform legii, în acest registru;

· nedepunerea în termen a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la sosirea în România, respectiv a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la plecarea din România, de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal;

· nedepunerea în termenul de 45 de zile a scrisorii de garanție/poliței de asigurare de garanție de către debitorul care a notificat organul fiscal potrivit art. 233 alin. (21 );

· nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declarațiilor recapitulative reglementate de normele din Codul fiscal privind taxa pe valoarea adăugată;

· depunerea de declarații recapitulative incorecte ori incomplete. Ø contravențiile prevăzute la art. 10 lit. f) -h), j) și u) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Enumerăm unele dintre acestea:

  • contravențiile prevăzute la art. 10 lit. f) -h), j) și u) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Enumerăm unele dintre acestea:

· emiterea bonului fiscal conținând date eronate, altele decât cele prevăzute la lit. c), sau fără ca acesta să conțină toate datele prevăzute la art. 4 alin. (1) sau alin. (2), după caz;

 · neînmânarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic    fiscal și/sau neeliberarea facturii la solicitarea clientului;

· neîndeplinirea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligației de a afișa anunțul de atenționare prevăzut la art. 1 alin. (11).

· încălcarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (12) lit. a) -d);

  • nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (12) lit. e) sau f);
  • contravențiile prevăzute la art. 3 alin. (1) din O.U.G. nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată.  Enumerăm unele dintre acestea:

· utilizarea de către unitățile prevăzute la art. 1 a unor terminale de plată care nu sunt instalate potrivit prevederilor art. 2 alin. (1);

· nerespectarea prevederilor art. 2;

· distrugerea, deteriorarea sau modificarea tehnică a terminalelor de plată care pot provoca înregistrări eronate sau pot genera fraude;

     · nerespectarea dispozițiilor art. 1 alin. (1), (3) și (8) referitoare la:

-obligația persoanelor juridice care desfășoară activități de comerț cu amănuntul și cu ridicata, respectiv de prestări de servicii, care realizează în cursul unui an încasări în numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit, de credit sau preplătite, prin intermediul unui terminal POS și/sau al altor soluții moderne de acceptare, inclusiv aplicații ce facilitează acceptarea plăților electronice;

– obligația operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică și a instituțiilor și autorităților publice de a accepta încasări și prin intermediul cardurilor de debit, de credit sau preplătite, atât prin intermediul unui terminal POS, cât și prin aplicații care facilitează acceptarea plăților electronice, respectiv de a accepta încasarea sumelor printr-un sistem electronic de plată la distanță/online.

· refuzul persoanelor juridice prevăzute la art. 1 alin. (3) de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și cardurile de credit;

· refuzul instituțiilor prevăzute la art. 1 alin. (4) de a implementa sistemul de acordare de avansuri în numerar pentru utilizatorii cardurilor de debit și cardurilor de credit;

· lipsa afișării semnului prevăzut la art. 1 alin. (5) a informațiilor privind serviciul de acordare a avansurilor în numerar și a costurilor serviciului;

 · refuzul instituțiilor acceptante de carduri de a instala terminale de plată în termenul prevăzut la art. 2 alin. (1);

  • contravențiile prevăzute la art. 493 alin. (2) lit. a) și b), precum și alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

           Contribuabilii pot obţine informaţii suplimentare :

– prin intermediul Serviciului Spaţiu Privat Virtual – Formularul Unic de Contact, Secţiunea Asistenţă şi îndrumare în domeniul fiscal;

– telefonic, apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60.

                                            Compartiment Comunicare, Relaţii Publice şi Mass Media

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy