Instituții publice mai transparente și mai eficiente, în slujba cetățenilor

0

Articol disponibil în: Magyar Română

  • Codul de procedură administrativă este în curs de elaborare

Actualul Cod administrativ urmează să fie completat de un Cod de procedură administrativă care este în discuție în România de mai mulți ani. Ca și în alte țări, dintre care 16 au adoptat coduri similare, scopul este de a facilita accesul publicului la administrația publică și de a crește transparența și eficiența instituțiilor publice.

Având în vedere că actuala legislație a condus la proceduri administrative greu de gestionat și ca atare la o birocrație excesivă, noul Cod de procedură administrativă își propune să rezolve toate minusurile și să asigure cetățenilor servicii publice eficiente.

Pentru eficientizarea administrației publice la nivel local, Consiliul Județean Harghita le-a solicitat  primarilor să transmită propunerile lor până luni, 4 decembrie.

Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita, a încurajat primarii să facă propuneri concrete în cadrul unei întâlniri ce a avut loc online luni, 27 noiembrie.

După cum a apreciat Borboly Csaba, este nevoie de clarificarea principiilor directoare ale procedurii administrative; modificarea, completarea, rectificarea și retragerea actelor administrative; responsabilitatea conducătorilor instituțiilor și a funcționarilor publici în toate etapele pregătirii/emiterii actelor administrative; regulile de cooperare între instituții, inclusiv modul și felul în care acestea comunică între ele; termenele procedurale; digitalizarea administrației publice; forma și conținutul obligatoriu al actelor administrative; și regulile privind accesul la informațiile publice; drepturile și obligațiile funcționarilor publici, în special procedurile de promovare, cu termene, condiții și proceduri de luare a deciziilor, înființarea grupurilor de lucru sau a comisiilor și numirea funcționarilor publici în astfel de grupuri și comisii; reglementarea posibilității de stocare a datelor și informațiilor; reglementarea mecanismului de gestionare electronică a documentelor referitoare la funcționarii publici, de la depunerea documentației de concurs până la încetarea contractului de muncă.

  • informații și foto furnizate de Biroul de presă al Consiliului Județean Harghita
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy