Probleme la drumurile recent modernizate de CJ Harghita

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Se pare că a devenit o practică recepționarea de către CJ Harghita a unor lucrări făcute de mântuială în diferite zone ale județului, lucru care se poate vedea cel mai clar pe DJ 135 (în zona localității Cobătești) și pe DJ 123 (Valea Uzului).

În cazul DJ 135, carosabilul este impracticabil, deoarece nu s-a respectat proiectul ăn cazul stratului de fundare, care se tasează în fiecare zi, rezultând denivelări masive ale asfaltului. Am prezentat situația încă de anul trecut, click aici pentru articol. Varianta oficială este că denivelările sunt cauzate de alunecări de teren, dar argumentul nu credem că stă în picioare, pentru ca șanțul situat înspre dealul care se presupune ca a alunecat nu este deformat, conform explicațiilor date.

Pe DJ 123, recent recepționat de CJ Harghita, problema pare să fie aceeași: imediat după recepție, pot fi observate câteva porțiuni în care asfaltul a fost deja refăcut, cu toate că circulația pe drum este deocamdată la un nivel foarte redus.

Ne întrebăm cum va arăta drumul după ce va trece iarna, întrucât se pare că nici în acest caz proiectul nu a fost respectat, astfel că la stratul de baza al drumului nu s-ar fi folosit piatra sparta, ci alte materiale neconforme.

Tehnic vorbind, deși la acest drum sursele noastre spun că este o problemă a infrastructurii de sub stratul asfaltic, deteriorarea rapidă a asfaltului pe un drum nou, cum este cazul pe DJ 123 din Harghita, chiar și cu un trafic redus, poate indica mai multe probleme tehnice sau erori în procesul de construcție.

Iată câteva aspecte care ar putea fi responsabile:

  1. Calitatea slabă a materialelor: Dacă materialele folosite, cum ar fi bitumul, agregatele sau mixtura asfaltică, nu sunt de calitate sau nu sunt adecvate pentru condițiile climatice și de trafic ale zonei, asfaltul poate să se deterioreze rapid.
  2. Procesul de compactare inadecvat: Compactarea necorespunzătoare în timpul instalării poate duce la o structură slabă a asfaltului. Acest lucru poate cauza formarea de gropi și fisuri, mai ales sub influența traficului, chiar și redus.
  3. Grosimea inadecvată a stratului de asfalt: Dacă stratul de asfalt aplicat este prea subțire, nu va putea rezista la sarcinile de trafic, chiar și reduse, ducând la deteriorări rapide.
  4. Proiectare deficitară a fundației drumului (ipoteză sugerată de sursele noastre din CJ): O fundație slab proiectată sau executată (sub-bază și bază) poate duce la mișcări și deformări ale asfaltului de deasupra. Acest lucru este adesea cauzat de o drenare inadecvată sau de materiale de fundație de calitate slabă.
  5. Erori în amestecul asfaltic: Raportul incorect între bitum și agregate sau o distribuție necorespunzătoare a dimensiunilor agregatelor poate duce la un asfalt care nu este suficient de rezistent.
  6. Lucrări executate în condiții nepotrivite: Executarea lucrărilor de asfaltare în condiții de umiditate ridicată, temperaturi prea scăzute sau prea ridicate poate afecta calitatea lucrării.
  7. Tehnici de asfaltare necorespunzătoare: Utilizarea unor echipamente învechite sau tehnici de asfaltare necorespunzătoare poate duce la o aplicare inegală și la probleme de aderență între straturile de asfalt.

Pentru a determina cauza exactă a problemelor, este necesară o inspecție tehnică detaliată a drumului, care poate include teste de laborator ale materialelor și analiza proceselor de construcție folosite, doar că rămâne de văzut dacă există și instituții în Harghita care să facă verificări. Se pare că acest județ seamănă din ce în ce mai mult cu loc unde politicul dictează și instituțiile nu mai sunt decât niște clădiri.

I.R.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy