Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.

Ministerul Educației susține demersurile Consiliului Județean Harghita privind eficientizarea învățării limbii române de către elevii maghiari

Găsirea unor soluții eficiente care să asigure învățarea limbii române de către comunitatea maghiară, la un nivel superior, a fost subiectul conferinței de presă, ce a avut loc miercuri, de 2 iunie, la Consiliul Județean Harghita. Au participat Kallós Zoltán – Secretar de stat în Ministerul Educației Naționale, Borboly Csaba – președintele Consiliului Județean Harghita și Demeter Levente – inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Harghita.

În deschiderea conferinței, Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita, a susținut importanța învățării limbii române la toate nivelurile de educație, având în vedere dificultățile cu care se confruntă elevii la susținerea evaluărilor naționale, în special la clasa a VIII-a și a XII-a.

Prezența domnului Secretar de stat, Kallós Zoltán, este o confirmare a faptului că demersurile întreprinse de Consiliul Județean Harghita vor avea finalitatea dorită. Prin implicarea Ministerului Educației, fiind alături de părinți, elevi și profesori, învățarea limbii române de către comunitatea maghiară va fi eficientizată”, a declarat Borboly Csaba.

Formarea profesională a cadrelor didactice va fi un prim pas pentru ca procesul de învățare a limbii române de către elevii maghiari să aibă rezultatul scontat.

Mă aflu aici pentru a fi alături de comunitatea din județul Harghita și pentru a găsi soluții în ceea ce privește  învățământul în limba minorităților. Pot spune că laitmotivul aceste întâlniri este eficientizarea predării limbii române în unitățile de învățământ. Este o realitate că învățarea limbii române, de către elevii maghiari, până la finalizarea studiilor, nu este o reușită. Cunoștințele de limba română nu sunt suficiente, bagajul de cunoștințe acumulat nu este destul de bun. În această ordine de idei, pe lângă inițiativele locale, care sunt foarte multe, încercăm să demarăm un proiect la nivelul Ministerul Educației, ce ar trebui coordonat de Direcția Minorități, componenta pentru minoritatea maghiară urmând să se axeze pe eficientizarea predării limbii române. Cadrele didactice, începând de la educatori, trebuie formate astfel încât să implementeze corect și eficient  programa existentă în beneficiul  elevilor. Totodată, la nivelul comunității trebuie conștientizată importanța cunoașterii limbii române”, a precizat Kallós Zoltán, Secretar de stat în Ministerul Educației Naționale.

Rezultatele obținute de elevi la testele de evaluare la clasa a VIII-a nu au fost cele dorite și așteptate, în acest sens, Demeter Levente, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Harghita, a menționat: „Predarea limbii române pentru minoritățile naționale, în special pentru maghiari, și rezultatele evaluării naționale la clasa a VIII-a, ne-au indicat că, deși există o programă nouă, cadrele didactice au nevoie de formare suplimentară pentru ca implementarea acestei noi programe să fie o reușită pentru elevi. Nu se merge pe conținut ci pe vocabular, trebuie pus accentul pe comunicare, de aceea trebuie formați profesorii, prin cercuri metodice, la nivel de microregiuni sau la nivel de școală. Copiii vor avea posibilitatea să învețe mai bine limba română dacă cerințele din noua programă vor fi respectate”.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *