PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea Programului local de finanțare a cultelor religioase din municipiul Toplița, pe anul 2020

0

Articol disponibil în: Română

Foto cu caracter ilustrativ

Primăria Toplița aduce la cunoștința publicului faptul ca la nivelul Municipiului Toplița s-a inițiat procedura de elaborare a proiectului de act normativ intitulat: ”Aprobarea Programului local de finanțare a cultelor religioase din municipiul Toplița – jud. Harghita, pe anul 2020”

În data de 27.02.2020 la sediul Primăriei Municipiului Toplița str. Nicolae Bălcescu  nr. 14, în sala de ședinte a Consiliului Local , ora 10.00 va avea loc dezbaterea publică a proiectului de hotărâre mai sus menționat.

Având în vedere importanța identității religioase din Municipiul Toplița considerăm necesară susținerea unităților de cult recunoscute conform prevederilor legale în vigoare care își desfășoară activitatea în Municipiul Toplița. Susținerea financiară a acestor culte propun a fi realizată pe doua mari linii de investiție, după cum urmează:

a.        Construirea / Finalizarea lucrărilor începute la sălile de ceremonii funerare (capele);
b.        Construirea, în condițiile aprobării documentațiilor tehnico-economice potrivit reglementărilor în vigoare, a lăcașurilor de cult;

După cum bine știm în Municipiul Toplița există și funcționează mai multe unități de cult recunoscute legal, fiecare dintre acestea având construit un edificiu de rugăciune (biserică) după cum urmează:

a.       Parohia Ortodoxă Toplița I – Centru – Catedrala Ortodoxă „Sf. Arh. Mihail și Gavriil”
b.       Parodia Ortodoxă Toplița II – Deal – Biserica „Sf. Nicolae”
c.       Parodia Ortodoxă Toplița III – Vale – Biserica „Înălțarea Domnului”
d.      Parodia Ortodoxă Zencani – Biserica „Întâmplinarea Domnului”
e.       Parohia Ortodoxă Călimănel – Biserica „Tuturor Sfinților”
f.        Parohia Ortodoxă Vâgani
g.       Mănăstirea „Sf. Ilie”:
i.        Biserica de lemn „Sf. Ilie”
ii.       Paraclisul mănăstirii „Izvorul Tămăduirii”
iii.      Schitul „Gura Izvorului”
h.       Mănăstirea „Doamnei”
i.        Parohia Romano-Catolică – Biserica „Sf. Ap. Petru și Pavel”
j.        Parohia Greco-Catolică – Biserica „Sfinții Trei Ierarhi”
k.       Biserica Reformată
l.        Biserica Baptistă
m.      Biserica Penticostală
n.       Biserica Martorilor lui Iehova

Am făcut această enumerare a cultelor și a bisericilor arondate acestora pentru a observa diversitatea religioasă pe care o au membrii municipiului nostru. Țin să menționez că toate cultele enumerate anterior dispun de lăcașuri de cult, mai vechi sau mai nou construite în care își desfășoară activitatea misionară.

Programul de finanțare își dorește îmbunătățirea funcționării acestora la standarde europene, așadar, dat fiind faptul că Municipiul Toplița deține actualmente doar trei săli de ceremonii funerare: Capela mortuară din deal, capela cultului romano-catolic și capela cultului reformat, se dorește prioritizarea finanțării finalizării lucrărilor începute de alte parohii în vederea construcției caselor de ceremonii funerare, dat fiind faptul că în conformitate cu Cap. IV, Art.21, alin(2) din H.G. nr.741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice și sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea. Transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum și criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare și nivelul fondului de garantare : „Expunerea persoanelor decedate în incinta cimitirelor se realizează doar în încăperi special amenajate, destinate acestui scop, denumite săli de ceremonii funerare”, de asemenea în temeiul aceluiași act normativ a Art. 28, alin(1): „Sălile de ceremonii funerare vor fi amplasate în incinta cimitirelor sau în afara acestora. Pentru sălile de ceremonii funerare amplasate în afara cimitirelor se asigură o distanță de minim 20 de metri de clădirile de locuit”.

În ultimă instanță în cazul în care vor fi inițiate cereri de finanțare în vederea construirii unor noi locașuri de cult, vom avea în vedere finanțarea acestora după ierarhizarea priorităților.
Sperăm ca în acest an procesul de finanțare să fie cel puțin la nivelul anului anterior.

Anexez prezentului Raport de specialitate:
a.        Descrierea programului
b.        Ghidul solicitantului
c.        Cerere de Finanțare
d.        Declarație Sprijin Program
e.        Declarație Fonduri Insuficiente
f.        Contract de finanțare
g.        Centralizator documente
h.        Raport de justificare

Întocmit,
Direcția Cultura , Sport, Centrul Welness, Piața Agroalimentară

Documentație completă AICI.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy