Borboly Csaba: Vom conecta județele din secuime și prin Goagiu

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Foto: borbolycsaba.ro

În a treia rundă de achiziții publice s-a găsit o companie care să proiecteze drumul județean 136 spre Crucea Goagiului. Nu aceasta a fost ideea și acordul inițial cu localnicii, dar aceasta poate fi soluția, spune președintele Consiliului Județean Harghita.

După mulți localnici știu, în luna mai anul trecut, ne-am întâlni cu mai mulți dintre ei în curtea consilierului local Fazakas Levente, și am ajuns la o înțelegere. CJ Harghita s-a angajat să facă anunțul de achiziție publică pentru tronsonul mult mediatizat de 600 metri și să reabiliteze porțiunea respectivă. După cum am spus în repetate ori, acest lucru necesită și ajutorul localnicilor, ca la achiziția publică să se prezinte o firmă de proiectare.

Pentru că este vorba de lucrări cu volum mic, care nu sunt atractive pentru companiile mari, Borboly Csaba spune că trebuie să implice cunoscuți, firme care au mai lucrat pentru comună și care vor accepta lucrările mici la prețul pieței.

Am îndeplinit ceea ce am promis și colegii mei s-au apucat de lucru în aceeași zi. Din păcate nu am primit nicio ofertă la primele două anunțuri de achiziție publică. Nu s-a putut conlucra la nivel local. Astfel în luna mai, a.c. am decis să facem anunțul public pentru a treia oară, de data aceasta incluzând toată porțiunea de drum din Goagiu până la granița cu județul Mureș. Acest lucru însemnând a achiziție complet nouă, iar elaborarea documentelor necesită timp. Așa sunt legile achiziției publice în România. La acest al treilea anunț s-a prezentat o firmă din Iași. Zilele următoare vom semna contractul. Dar oare să semnăm? Îi întreb pe localnici, căci nu aceasta a fost înțelegerea noastră inițială. Întrebarea nu este una retorică, deoarece este vorba de reconstrucția întregii structuri a drumului (asemenea drumului Cobătești- Tărcești- Turdeni- Firtănuș).

Va exista o diferență semnificativă din punct de vedere calitativ, întrucât conform acordului ar fi fost pus un nou strat de asfalt pe drum, dar acest lucru presupune construcția unei noi fundații, două straturi de asfalt, șanțuri de beton. Cu alte cuvinte proiectarea acestor lucrări va costa aproape cât acel strat de asfalt. Președintele CJ Harghita insistă ca acest aspect să fie clarificat înainte de a se apuca de treabă.

Aștept răspuns în scris de la domnul primar, pe care îl rog și pe această cale să se consulte cu locuitorii din Goagiu. Fără drumu nu există dezvoltare economică, nici turism, nici tinerii nu se întorc acasă. Iar când construim un drum, avem datoria să facem acest lucru împreună cu localnicii, să le ascultăm sugestiile. Ei văd lucrările zilnic, ne pot atenționa dacă există vreo problemă sau dacă totul este în regulă. În calitate de administratori ai drumurilor județene, avem obligația de a adapta lucrările la nevoile locale. Avem peste 800 de kilometri de drumuri județene (pentru comparație: rețeaua de drumuri naționale și europene este de 443 km) o echipă de drumari mică, dar conștiincioasă, iar o zi are 24 de ore pentru toată lumea. Astfel cel mai importat partener al nostru este comunitatea locală, al cărui sprijin este esențial. Trebuie știut că, costurile de proiectare pentru această porțiune de șase kilometri ar fi acoperit costurile construcției acelor 600 de metri. Dar după cum știm versiunea aceea a eșuat. După realizarea proiectului acestui drum de șase kilometri, va urma o altă achiziție publică pentru a găsi o firmă constructoare.

Acest proces necesită timp, precizează Borboly Csaba, dar la final, județul Harghita va fi conectat de județul Mureș în direcția Lacul Bezid și Sângeorgiu de Pădure printr-un un nou coridor de circulație.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy