Concursuri aranjate la spitalul din Miercurea Ciuc?

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Spitalul Județean de Urgență Miercurea Ciuc, unul dintre cei mai mari angajatori ai județului, organizează, în mod constant, concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, preocuparea pentru asigurarea serviciilor medicale fiind una lăudabilă în sine.
De altfel, la acest moment (în intervalul 14-19.11.2019), se află în derulare o sesiune de concurs, adresată persoanelor calificate să obțină posturi de kinetoterapeuți, asistenți medicali, infirmieri, referenți, muncitori etc.

Desigur, în condițiile în care piața muncii la nivelul județului nu este foarte ofertantă, iar salariul în domeniul asistenței medicale este unul considerat decent, este firesc interesul persoanelor din zonă față de oferta de angajare a spitalului.
Până aici toate bune și frumoase, însă, recent, foști candidați la concursurile spitalului ne-au semnalat că, totuși, oferta generoasă de angajare a spitalului nu e la fel de generoasă pentru toți, în special pentru că, deși oficial nu există o cerință privind cunoașterea limbii maghiare pentru ocuparea postului, în practică au fost numeroase persoane, de etnie română, care consideră că nereușita lor de a promova concursurile a fost determinată de acest criteriu.

Mai mult, ar exista o practică de avantajare a potențialilor angajați de etnie maghiară, nu puține fiind cazurile în care ar fi promovat aceste examene, și ne referim în special la posturile de asistent medical și infirmier, persoane care nu cunosc limba română, deși, cel puțin declarativ, probele de concurs se derulează în limba română.

Dacă respingerea candidaților români, nevorbitori de limbă maghiară, poate fi considerată o explicație subiectivă a omului nemulțumit, existența unor asistente, infirmiere în secțiile spitalului din Miercurea Ciuc care nu cunosc limba română mi-a fost confirmată și de foști pacienți care nu au putut comunica cu acestea, unii fiind puși chiar în situația de a-și găsi translatori!

Pentru a ne lamuri asupra acestor lucruri si pentru a nu fi acuzați de subiectivism, am luat legătura și cu conducerea spitalului, respectiv cu doamna manager Konrad Judith, care nu ne-a promis că ne va răspunde la întrebările pe care le vom trimite în scris, moment la care vom reveni și cu punctul de vedere al spitalului.

Ca atare, am și adresat în scris o serie de întrebări conducerii spitalului, în speranța că vă vom putea oferi, dumneavoastră, cititorilor noștri și opinia lor, astfel încât să putem discerne între adevăr și minciună.

Până atunci însă, sperăm ca aceste obiceiuri nesănătoase, care se pare vin de pe vremea fostei conduceri ai spitalului, nu vor fi continuate de actuala echipă managerială, care se străduiește să îmbunătățească constant actul medical și să ridice spitalul la standarde de calitate. Iar ca să atingi standarde de calitate înseamnă inclusiv faptul că nu faci discriminare între pacienți sau angajați în ceea ce privește etnia, culoarea pielii și altele, ci rămâi fidel jurământului lui Hippocrate.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy