Borboly Csaba, ținta ironiilor jurnaliștilor de la Cațavencii

0

Articol disponibil în: Magyar Română

Cînd Borboly Csaba marchează, marchează și firmele prietene – este titlul articolului redactat de jurnaliștii de la catavencii.ro.

”Legenda spune că șoselele din Harghita sînt cele mai sigure din țară. Și asta nu pentru că județul păstorit de Borboly Csaba ar fi unul împînzit de autostrăzi sau drumuri expres, ci pentru că instituția pe care o conduce liderul UDMR se îngrijește ca drumurile să fie marcate, să aibă parapete pufoase, să existe semne și indicatoare, practic tot ce trebuie. Spre exemplu, pe la finele lui august, CJ-ul lui Borboly Csaba a scos la mezat un contract-cadru în valoare de peste șapte milioane de lei, pentru lucrări de întreținere a mijloacelor pentru siguranța circulației pe drumurile județene din județul Harghita, valabil pînă la anul. Adică ce vă ziceam noi, semne și indicatoare, trasat șosele cu vopsea și montat parapete. Ei bine, din ăștia șapte milioane, ceva mai bine de trei au fost deja atribuite, prin contracte subsecvente, către cele două firme care au cîștigat contractul-cadru.

Așa se face că aproape două milioane de lei au ajuns deja în conturile celor de la Teo Trans Consulting SRL, firma care a cîștigat contractele-cadru pentru două din cele trei loturi puse la bătaie. Firma asta este o mai veche cunoștință și o bună prietenă a contractelor cu statul, despre care am mai scris noi pe aici. Firma, care altfel are niște super-contracte cu CNAIR-ul – peste 140 de milioane de euro, antamate anul trecut, pentru următorii ani –, este controlată de Adrian Mugurel Teodorescu și de mama lui, Valentina. Adrian Mugurel e fratele lui Theodor Răzvan Emil Teodorescu, fost director de achiziții în CNAIR, companie de la care încasa o grămadă de contracte cînd acesta era în funcție. În plus, firma este conectată la fel și fel de politicieni, precum Adriean Videanu sau Rovana Plumb, avînd contracte și parteneriate cu firme din sfera de influență a acestora.

Cea de a doua firmă, care are un singur contract-cadru, din care a încasat pînă acum ceva mai bine de o jumătate de milion, se numește Dellines SRL și este o firmuliță de casă, locală. Însă, iată, e și ea pe drumul cel bun și sigur.”

 

Ca răspuns la materialul publicat pe Cațavencii.ro,  Borboly Csaba a dorit să facă niște precizări care, spune el,  probabil vor fi utile pe viitor când se va mai redacta un astfel de material.

”Așadar, anul acesta am lansat o procedură de licitație publică pentru siguranța rutieră care se compune din trei loturi: primul pentru indicatoare și mijloace de semnalizare rutieră, al doilea pentru marcaje rutiere și al treilea pentru parapete rutiere.
În urma procedurii de achiziție publică derulată pe SICAP cu nr. CN1009906 au fost declarate câștigătoare societățile TEO TRANS CONSULTING pentru lot 1 și 3 și S.C. DELLINES SRL pentru lot 2.
Cu acestea au fost încheiate ACORDURI CADRU (deci nu contract-cadru) pentru o perioada de 2 ani, respectiv 2019-2020. Contractele subsecvente încheiate pentru anul 2019 stabilesc lucrările care vor fi executate, iar plata acestora va fi efectuată doar DUPĂ recepția lucrărilor. Până în acest moment, deși s-au executat lucrări, nu a fost plătită nici o sumă în contul acestor societăți.

Deci nu plătim imediat după finalizarea lucrării, între finalizarea lucrărilor și plata efectivă a acestora trece o perioadă cuprinsă între 1-2 luni, timp în care colegii verifică munca depusă, respectiv și localnicii sunt cooptați în acest proces. Așadar, dacă ceva nu este făcut corect, putem opta pentru remedierea lucrărilor, se percep taxe de penalizare, nu se plătesc lucrări sau se reziliază contractul (riscând ca în cazul unei achiziții noi să nu avem nici un ofertant). Acestea sunt opțiunile legale care ne stau la dispoziție.

Pentru loturile 1 și 3 în procedura de achiziție publică SC TEO TRANS CONSULTING SRL a fost singurul ofertant, iar pentru lotul 2 s-au depus oferte din partea a patru societăți, S.C. DELLINES SRL fiind declarată câștigătoare, având prețul cel mai scăzut. Nu avem cum verificăm firmele care depun ofertele pe SICAP, iar până în acest moment nu am făcut nici o plată în contul acestor societăți.

Modul de prezentare peiorativ referitor la drumuri ca fiind cu „parapete pufoase” depășește un cadru normal de exprimare și credem că tocmai lipsa acestor elemente de siguranță a circulației ar fi generat motive de reproș.
Achizițiile publice de succes sunt rare în România. Multe dintre investițiile și lucrările de întreținere a drumurilor din județul nostru nu progresează, deoarece nu există ofertanți care să fie dispuși să depună documentația necesară. Sau există un singur ofertant. Mai există și situații în care se prezintă mai multe oferte, numărul contestațiilor fiind la fel de mare. Și astfel până la implementarea lucrărilor poate trece chiar și un an.
Trebuie să lucrăm cu ceea ce avem.”

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy